Már megint kezdik

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Már megint kezdik

Kolibri Gyermek-és Ifjúsági Színház

A darab tizenkét év körüli “hőse” Hicks, kettesben él az anyjával, amióta szülei elváltak. Most azonban úgy tűnik, az apja estleg visszaköltözik hozzájuk. Jó lesz ez így? – Az elvált szülők gyermekének problémáját rendhagyó módon felvető mű kiskamasz szereplői maguk is most kezdik megtapasztalni a barátság, együttlét, különlét, őszinteség, empátia különféle formáit, hogy a történet végére nyitottabbá, befogadóbbá váljanak. Hogy a papa végül hazaköltözik-e az egyelőre maradjon titok…
Elérhető
6-8.
évfolyam

A program professzionálisan felszerelt színházi térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Pánti Éva

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1900
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 100
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 1000
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Kirsten Fuchs Már megint kezdik! című darabjában a 12 éves lányok és fiúk elkezdenek egészen máshogyan nézni egymásra. Az iskolai hétköznapok próbára teszik a már meglévő és szorosabbra fűzik az új barátságokat. Hicksék padlása nem csak remek kilátást és daloló ruhadarabokat, hanem számtalan kiskamasz vallomást is rejt. Végigélhetjük, ahogyan a négy fiatal előítéleteiken átlépve megismeri egymást. Végül baráti és szerelmi szálakkal egy csapattá kovácsolódnak.

A foglalkozás fókuszában a baráti kapcsolatok alakulása, egymás megismerése és a társak kirekesztése áll.

A csoport közös problémamegoldó képességének és szervezési készségeinek játékos megismerése után a fiatalok az újonnan szerveződött baráti társaság első megpróbáltatásában vehetnek részt a színészekkel. Személyes meghívó érkezik a játszókhoz, egyikőjük azonban nem kap. Hogyan lehet kezelni egy ilyen helyzetet? Ha mindenki máshogyan cselekedne, hogyan lehet közös megoldásokat keresni? Hogyan győzzük meg társainkat azokról a dolgokról, amelyeket mi helyesnek tartunk?

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Bogdán-Sákovics Eszter
  • Eck Attila
  • Egervári György
  • Gyevi-Bíró Eszter
  • Kámán Orsolya

Alkotók

  • Laboda Kornél
  • Faragó Zsuzsa

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

A programot drámás gyakorlattal nem rendelkező csoportoknak is ajánljuk.

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Diszkrimináció
  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika

    Kirekesztés
    Egymás elfogadása
    Együttműködés
    Önismeret és társas kultúra fejlesztése

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.