Verona, 1301

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Verona, 1301

Hevesi Sándor Színház

Két fiatal – Rómeó és Júlia – egymásba szeret. Júlia egy Capulet, Rómeó egy Montague. Ebben a helyzetben tapasztalják meg a generációkon keresztül hagyományozott ellenségeskedés képtelenségét. Elfogadhatatlannak tartják azt a világot, amelyben nem dönthetnek szabadon, amely világot alapvetően a felnőttek érdekkapcsolatai határozzák meg.
Elérhető
8-13.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

  • Komplex színházi nevelési program (TIE)

Kapcsolattartó(k)

  • Madák Zsuzsanna
  • Nagy Ferenc

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1500 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Shakespeare Rómeó és Júliája nyomán a szövegkönyvet írta: Madák Zsuzsanna

Az előadás központi kérdése: Hogyan befolyásolják a felnőttek érdekei a fiatalok életét? Hogyan ismerhetik fel ezeket a fiatalok?

„Mi a név? Mit rózsának hivunk, / Bárhogy nevezzük, éppoly illatos. / Ha Romeót nem hívják Romeónak, / Szakasztott oly tökéletes marad / Akármi néven” – dühöng tehetetlenségében Júlia az erkélyen. A tizenhárom éves lány most tapasztalja meg a generációkon keresztül hagyományozott gyűlölet képtelenségét. Hiszen neve miatt gyűlölnie kellene azt a fiút, akibe pár órája beleszeretett. A fiatalok képtelenek elfogadni a családjaik által támasztott normát. Nem akarják gyűlölni, akit gyűlölniük kellene, és nem akarják összekötni az életüket azzal, akit nem szeretnek. „Amikor egy tragédiában úgy dönt valaki, hogy meghal, akkor az emberség mellett dönt. (…) A tragikus hős nem tud kompromisszumot kötni az embertelenséggel – elképzelhetetlen lenne, hogy Antigoné meggondolja magát, vagy Oidipusz vállat vonva úgy dönt, hogy mégsem vakítja meg magát” – fogalmaz Edward Bond, angol drámaíró, kortárs színházi gondolkodó. Rómeó és Júlia sem dönthet másként, hiszen elfogadhatatlannak tartják azt a világot, amelyben kénytelenek volnának tovább élni. Amely világban nem dönthetnek szabadon, amely világot alapvetően meghatározzák az érdekkapcsolatok, és amely világban egy másik társadalmi csoporttal – másik családdal – szembeni gyűlölet meghatározza a hétköznapokat. Ők az emberség mellett döntöttek.

Osztálytermi színházi nevelési előadásunk célja, hogy a drámában kibontakozó konfliktusok miértjén gondolkozzunk a résztvevő diákokkal, hogy a színház nyelvén keresztül körüljárjuk azokat a krízishelyzeteket, amelyeket végigélnek történetünk szereplői.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Barsi Márton
  • Kátai Kinga
  • Katona Levente

Alkotók

  • Játsszák: Kátai Kinga, Barsi Márton, Katona Levente
  • Színházi nevelési alkotótársak: Cziboly Ádám és Bethlenfalvy Ádám
  • Író-dramaturg és rendező: Madák Zsuzsanna

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

  • 150 perc - Komplex színházi nevelési program (TIE), Komplex színházi nevelési program (TIE)

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Egyén és társadalom

    A hatalom működése, érdekkapcsolatok, gyűlöletkeltés a hatalom megtartása érdekében

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom

Programhoz kapcsolódó cikkek

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.