#Apa_anya_en

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

#Apa_anya_en

Bóbita Bábszínház

Van egy család. a Vajdáék.Apa, anya,Bence,Gergő.Ez egy afféle jó család: nincs válás, van napi betevő, és még szeretet is. Előbb-utóbb azonban megesik, hogy a családtagok vágyai és jövőről alkotott elképzelései csak egymás ellenében teljesülhetnek. Előbb utóbb lehet,hogy a szülő hirtelen ugyanazokat a mondatokat hallja vissza, amit ő mondott még gyermekként, és hirtelen ott áll önmagával szemben…A Facebook-ról pedig még nem is beszéltünk... Komplex színházi nevelési előadás – játék, helyzetek, kérdések 14 éven felüli diákcsoportoknak,szülőknek és gyermekeiknek.
Elérhető
9. évfolyam-Felnőtt

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Papp Melinda

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1500 Ft
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 1500 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 500 Ft
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A résztvevők megérkezésekor a játék már folyik, a színész-drámatanárok a Vajda család tagjaiként, a Vajda család otthonában társasjátékoznak. Az 1.,  kb. 30 perces színházi részben egy karácsonyi vacsorán tör ki a konfliktus a családtagok között: mindnyájan elmondják jövőbeli terveiket,s ezek nemhogy nem egyeznek, de egymást is lehetetlenné tehetik. A tetőponton nyitás történik a nézők felé:az egyik színész drámatanári szerepbe lépve egy családi társasjátékban való részvételt ajánl a nézőknek. A Vajda család tagjai szerepben maradva egy-egy csoporthoz csatlakoznak,a csoportok egymással,egymásért vagy ellen játszanak. A társasjáték adott pontjain a színészek visszalépnek a színházi rész közegébe,de aztán folytatják a csoportos társasjátékot.

A lezáró színházi részben a csoportok által alkotott lehetséges jövőverziókat játsszák el a színészek.

Amikor a család átjut egy fejlődési fázison, a rendszeren belüli viszonyokat újra kell tárgyalni, ennek elmaradása szabályszerűen problémákat okoz. A családi élet fejlődési folyamatában elkülöníthető szakaszok vannak, melyek mindig újabb és újabb megoldandó feladatokat hoznak magukkal. Ezek változtatásokra provokáló hatásokat jelentenek, fordulópont jellegű időszakok. Igazi krízis akkor keletkezik, ha a család nem tudja funkcióit rugalmasan működtetni.

A játéktér fontos alapeleme a színházi résznek és a pedagógiai programnak, hiszen terepasztalon- videó-élő-vetítéssel dolgozó foglalkozásról van szó.

A terepasztalon egy 3D-s tökéletes világot láthatunk lekicsinyítve, amit Schuller Balázs tervez. Amit látunk, az gyönyörű, idealizált, a képzeletben és közösségi oldalakon látott élményekből születő tökéletességet sugalló fikció.

Ez az a világ, amit a mai fiatalok valóságként kergetnek és megélni akarnak.

Ám a családi változások – a fokozatosan növekvő normál kríziseknek köszönhetően – felbontják ezt a világot, és egy amorf anyagközpontú világgá változnak át (ennek tervezője Getto József képzőművész) -, ahol a tartalmi dimenziót már a foglalkozáson résztvevők adják.

 


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Kocsis Zsófia

Alkotók

  • Tóth Zoltán
  • Nagy Orsolya
  • Schuller Balázs
  • Gettó József
  • Papp Melinda
  • Matta Lóránt
  • Czéh Dániel
  • Keresztény Tamás

Résztvevői kör

  • A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt

Felnőtteknek (is) szóló változatok

  • Családi változat elérhető
  • Tanári karnak készült változat elérhető

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek az adott korcsoportokban

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek
  • Dráma és tánc

Támogatók, szakmai partnerek

Escargo Hajója Színházi és Nevelési Szövetkezet

NKA

EMMI

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.