Esznek-e a halottak epertortát?

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Esznek-e a halottak epertortát?

Kolibri Gyermek-és Ifjúsági Színház

Egy különösen szép darab a gyászról. Egy lányról, akit az iskolában kicsit furcsának tartanak, és egy fiúról, akinek meghalt az ikertestvére. Egy darab a halálról, de leginkább mégis az életről. Arról, amit elveszítettünk, és arról, amire rátalálhatunk. Legfőképpen pedig a temetőből a valódi életbe vezető kiútról, amelynek során még az is kiderül, esznek-e a halottak epertortát…
Elérhető
3-6.
évfolyam

A program (legalább egy alkalma) csak fix helyszínen érhető el
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Kapcsolattartó(k)

  • Pánti Éva

Térítés

Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A feldolgozó foglalkozás fókuszában a veszteségeink kezelése, a veszteség megélése, feldolgozásának lehetséges módozatai állnak. Tanácsokkal látjuk el főhősünket, miként dolgozza fel testvére halálát.

Fókusz: Mivel tudunk mi segíteni, ha egy társunk elveszít valamit vagy valakit?

Időtartam: az előadást követően 60 perc

Résztvevő színész: Fehér Dániel

 

Ötletek az iskolai/otthoni feldolgozáshoz:

Hiányzó szereplő

4-5 fős csoportokban készítsünk állóképeket, amikről hiányzik egy-egy szereplő. A játszók gesztusaikkal, mozdulataikkal, tekintetükkel jelölik a hiányzó szereplő helyét. De hogy ki lehet ő, azt a többi csoportnak kell kitalálnia.

Veszteség-érzés

Mit érzünk akkor, amikor elveszítünk valami számunkra fontos tárgyat, értéket, esetleg személyt?

Minden érzés kerüljön fel 1-1 papírra.

Sorrend

Próbáljuk meg az előzőekben felsorolt érzések keletkezését időrendbe állítani.

Hogyan segíthetek?

Milyen segítséget, tanácsot tudunk mi adni akkor, amikor egy barátunkat veszteség éri?

Egy hosszú papírt terítünk a földre, ahová bárki szabadon rajzolhat, írhat olyan dolgokat, ami segítség lehet egy barátnak a gyászban. Ha mindenki készen van, közösen nézzük végig, mik kerültek fel a papírra.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Gyevi-Bíró Eszter
  • Eck Attila
  • Egervári György
  • Bogdán-Sákovics Eszter
  • Kámán Orsolya
  • Németh Fruzsina Lilla

Alkotók

  • Játsszák: Grisnik Petra m.v., Fehér Dániel, Mészáros Tamás, Megyes Melinda, Török Ágnes, Szívós Károly. Rendező: Szívós Károly

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Készségfejlesztő

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom

    beszédkészség; anyanyelvi kultúra; ítélőképesség fejlesztése

  • Ember és társadalom

    empátia, ön-és társismeret; értékek és normák; az emberi természet; erkölcsi gondolkodás alapjai; társas kapcsolatok; kapcsolatok világa; korunk erkölcsi kihívásai; társadalmi szabályok; kommunikáció

  • Művészet

    együttműködés; kapcsolati kultúra; megismerő- és befogadóképesség

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.