Klamm háborúja

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Klamm háborúja

Kolibri Gyermek-és Ifjúsági Színház

Az iskola kényszer. Mindig is az volt, és mindörökre az is marad, és tanár és diák egyaránt éppen ennek a kényszernek köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Mindig reméltem, hogy valaki belátja egyszer ezt, hogy egy szép napon levelet kapok egy volt diákomtól, hogy Klamm tanár úr, önnek igaza volt. És tudják, mi a vicc? Hogy sose kaptam ilyen levelet, egyet se. Mindegy, spongyát rá. Kai Hensel 2002-ben Német Ifjúsági Színházi Díjjal elismert monodrámája egy tanár és egy osztály különös háborújának története.
Elérhető
8-12.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Pánti Éva

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: 1800
  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1900
  • Teljes program jegyár kísérők számára: 100
  • A program fogad szakmai látogatókat.
  • Szakmai jegy ára: 1000
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Scherer Péter egy tanóra hosszúságú, kicsengetésekkel tagolt játéka a Németországban egyre népszerűbb osztályteremszínház első magyarországi adaptációja. A kamaszoknak szóló új, színházi műfaj iskolákban, osztálytermekben szembesíti a diákokat azokkal a sajátos problémákkal, melyekkel a mindennapi iskolai élet során találkoznak. Szórakoztatva, elgondolkoztatva segít fejleszteni a tizenévesek kommunikációs-, konfliktuskezelési és empatikus készségét. A darab sajátos dialógusa, melyben Klamm mondataira minden alkalommal a diákok némasága felel, akár a görög sorstragédiák, a főhős bukásával végződik.

Érzünk-e katarzist, vagy bármilyen elégtételt Klamm furcsa bocsánatkérését hallva? Vagy elnyeri, akár a legcsekélyebb mértékben is csodálatunkat riasztó őszintesége? Ezekre a kérdésekre az előadásokat követő beszélgetések során egymásnak kell megfelelniük az osztályteremben maradt diákoknak és tanároknak. A válaszok segítséget adhatnak mindnyájuknak a másik oldal, és saját helyzetük jobb megértéséhez.

Fókusz: Mit tehet egy tanár a saját méltóságának megőrzése érdekében?

Színész: Scherer Péter

A színházi nevelési foglalkozáson az előadás nyújtotta példán keresztül vitatjuk meg egy tanár tetteit: hibázott-e Klamm, vagy a történtek áldozata? Le lehetett-e/ le kellett volna-e állítani őt? Ezt követően az osztályé a főszerep: ténylegesen beleavatkozhatnak az előadásba, szájuk íze szerint szőhetik át a történet szálait.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Kámán Orsolya

Alkotók

  • Novák János
  • Scherer Péter

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Emberi kapcsolatok
  • Identitáskeresés, identitásválság

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Erkölcstan / Etika
  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.