Pokolra kell annak menni

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Pokolra kell annak menni

Mentőcsónak Egység

Te örülnél egy posztumusz Kossuth-díjnak? És mit csomagolnál a festményeidbe? Melyik színdarabot rendeznéd meg a hadifogságban? Bezúzott életművek, munkatáborok, házi őrizet, zárt osztály, menekülés az ismeretlenbe, meghiúsult Nobel-díj, magyar géniuszok. Szerinted el lehet nyomni a tehetséget? „Mi a tehetség sorsa Magyarországon?” - a kérdést a felsőoktatásba lépett diákok szemszögén keresztül vizsgáljuák, azoknak a fiataloknak a tapasztalatait használva, akik túl vannak már egy nagy döntésen és most szembesülnek annak következményeivel.
Elérhető
10. évfolyam-Felnőtt

A program alapszinten felszerelt színházi térbe utaztatható
A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

  • Osztályterem-színház

Kapcsolattartó(k)

  • Trifonov Dóra

Térítés

  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

A produkciót Czeizel Endre kutatásai ihlették, aki azt vette észre, hogy háromszáz évre visszamenőleg a magyar tehetségek 90%-a külföldön kamatoztatta a tehetségét, illetve azt, hogy tragikusan sanyarú sorsuk volt. Ez a helyzet azóta nem nagyon változott. Vajon mi kell ahhoz, hogy ezt a tradíciót felszámoljuk? A Pokolra kell annak menni című produkcióban olyan fontos kérdéseket kívánnak feltenni a fiatalok, mint pl. a tehetség és a társadalom egymásra gyakorolt hatása. Vajon a tehetség képes-e utat törni magának egy olyan közegben, ami korlátozza? Mi a jövője annak az országnak, ami nem értékeli saját tehetségeit?

Az előadás a teljesség igénye nélkül dolgozza fel a magyar géniuszok életének hányattatott szakaszait. A csoport diákjai választják ki az egyes életutak egy-egy drámai pillanatát, amiket összefűzve saját jelenkori dilemmáikkal, személyes félelmeikkel, kétségeikkel mutatnak meg.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Pass Andrea

Alkotók

  • Osztályterem-színházi előadás a Mentőcsónak Egység diákcsoportjának előadásában
  • Bíró Gergely, Borbás Gergő, Boznánszky Anna, Nyáry Pál, Stangl Franciska, Szepes Anna
  • Asszisztens: Tési Dóra
  • Csoportvezető: Pass Andrea

Résztvevői kör

  • A program nyitott, a résztvevőknek nem szükséges ismerniük egymást

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt

Alkalmak

  • 120 perc - Osztályterem-színház, Osztályterem-színház

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek
  • Magyar nyelv és irodalom

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.