Profil

AppArt: Profil
Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
100%
Pedagógusok: 100 %
4 pedagógusból 4 ajánlja.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Profil

MáSzínház

Facebook profilt tizenhárom éves kortól lehet készíteni. Andris tizenharmadik születésnapjára megkapja első okostelefonját, és azonnal létrehozza a saját profilját. Még aznap megismerkedik egy idegen fiúval, Krisszel. Krisz az életre kelt szelfi: jobban néz ki, több mindenhez ért, érdekesebb életet él, bárkivel képes megismerkedni, sokkal könnyebben kommunikál mindenkivel. Milyen hatása van a közösségi oldalon kialakított virtuális énemnek a valódi énemre? Milyen hatással vannak a virtuális kapcsolataim a személyes kapcsolataimra? Mennyire valóságos világ a virtuális?
Már nem játsszák
6-8.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Bakonyvári L. Ágnes

Térítés

  • Egyszeri, csoport után fizetendő alapdíj: 100.000 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.

A szinhazineveles.hu-n keresztül bejelentkezőknek nyújtott kedvezmények

  • Jegyár kedvezmény: 20 %
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Benedek Albert: PROFIL

(osztályterem-színházi előadás feldolgozó foglalkozással 12-14 éveseknek)

Az AppArt Egyesület előadása
az előadás és a foglalkozás tervezett időtartama: 150 perc

Legyél titokzatos. Gondolj valamire, de csak a felét mondd el. Mondd, hogy fáj, de ne mondd el, hogy mi. Mondd, hogy jó, de titkold el, minek örülsz. Nem számít, mit mondasz, csak mondjad. Told bele a pofájukba, vidd olyan közel, hogy ne is lássák, mit adsz nekik!”

Facebook profilt tizenhárom éves kortól lehet készíteni. Főszereplőnk, Andris (Fejér Máté) tizenharmadik születésnapjára megkapja első okostelefonját édesanyjától (Bakonyvári L. Ágnes), és azonnal létrehozza a saját profilját. Még aznap megismerkedik egy idegen fiúval, Krisszel (Inoka Péter). Krisz az életre kelt szelfi, egy folyamatos magamutogatás a nap 24 órájában: jobban néz ki, több mindenhez ért, érdekesebb életet él, bárkivel képes megismerkedni, sokkal könnyebben kommunikál mindenkivel. Andris megpróbál hasonlítani Kriszre, ám kapcsolatuk szép lassan elkezd változni, Krisz átveszi a hatalmat Andris felett, a fiú pedig kénytelen alkalmazkodni, mert csak így tudja fenntartani frissen kivívott státuszát az iskolában. Krisz provokál, megaláz, verekszik, de közben soha nem néz áldozatai szemébe. A Profil nyomására Andris kénytelen részt venni abban, hogy egyik barátját (Kocsis Fülöp Soma) bántalmazzák, és a lánnyal is (Bakonyvári Krisztina), aki tetszik neki, kegyetlenül elbánik.

Az előadás célja, hogy megmutassa, hogyan lehet belecsúszni a virtuális közösségi világba, ahol mindenki szebb, jobb, okosabb és folyamatosan jelen van. A jelenlévők általános közléskényszerben élnek, ugyanis csak akkor léteznek, ha megosztanak, lájkolnak, kommentelnek, válaszolnak, boldog születésnapjuk van, házasodnak, esznek, becsekkolnak, fotóznak, stb. Ezzel párhuzamosan pedig hogyan lehet kicsúszni a valóságból, hogyan mennek tönkre a személyes kapcsolataink, miközben a népszerűség és szeretet illúziójában élünk.

FELDOLGOZÓ FOGLALKOZÁS AZ ELŐADÁS UTÁN

Téma: identitásválság, valós én és online én viszonya, cyberbullying

Korosztály: 12-14 évesek

Az osztályterem-színházi előadás és a feldolgozó foglalkozás által érintett kérdések, amelyekre együtt keressük a választ a résztvevő diákokkal:

  • Milyen hatása van a közösségi oldalon kialakított virtuális énemnek a valódi énemre? Milyen hatással vannak a virtuális kapcsolataim a személyes kapcsolataimra? Mennyire valóságos világ a virtuális világ?
  • Mit tehetek, ha az életem irányítása kicsúszik a kezeim közül?
  • Mitől vonzóbb a virtuális világ a valóságnál?
  • Miben tér el a virtuális kommunikáció a személyes kommunikációtól? Mik ennek az okai?
  • Mennyiben vonatkoznak más szabályok a virtuális kommunikációra a személyes kommunikációhoz viszonyítva?
  • Mitől zaklatás a cyberbullying? Milyen következményei lehetnek a cyberbullyingnak?
  • Mi a különbség a kimondott és a leírt szavaink között?
  • Hogyan változik a felelősség mértéke a virtuális térben?

Foglalkozásvezetők:

Bakonyvári L. Ágnes, Bakonyvári Krisztina (AppArt Egyesület)


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Bakonyvári L. Ágnes
  • Bakonyvári Krisztina

Alkotók

  • Fejér Máté
  • Inoka Péter
  • Bakonyvári Krisztina
  • Kocsis Fülöp Soma
  • Bakonyvári L. Ágnes
  • Háda Fruzsina
  • Márton Gábor Csaba
  • Benedek Albert
  • Kovács Henrietta

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt

Felnőtteknek (is) szóló változatok

  • Tanári karnak készült változat elérhető

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

12-14 éves fiataloknak

Téma

  • Emberi kapcsolatok

    Online és offline emberi kapcsolatok

  • Függőségek

    Internet-függőség

  • Identitáskeresés, identitásválság

    Ki vagyok én?

Támogatók, szakmai partnerek

Nemzeti Kulturális Alap
KoMod Színház
Szputnyik Shop
FIÓK
B32 Galéria és Kultúrtér

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.