Semmi

Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

Semmi

Hevesi Sándor Színház

Egy nyolcadikos fiú, Pierre Anthon, a tanév első napján elkiáltotta magát: "Semminek sincs értelme, ezt régóta tudom. Ezért semmit sem érdemes csinálni. Erre most jöttem rá". Ezután Pierre Anthon elhagyta az iskolát, és felült egy szilvafa tetejére. Az osztálytársai megijedtek. Nem akarják olyannak elfogadni az életet, amilyennek Pierre lefestette. De hogyan tudják meggyőzni a fiút az ellenkezőjéről? Nézőként együtt gondolkodhatunk Pierre Anthon osztálytársaival.
Elérhető
8-13.
évfolyam

A program osztályterembe, iskolai térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Műfaj

  • Komplex színházi nevelési program (TIE)

Kapcsolattartó(k)

  • Madák Zsuzsanna
  • Nagy Ferenc

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1500 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

„Semminek sincs értelme, ezt régóta tudom” – közölte Pierre Anthon. „Ezért semmit sem érdemes csinálni. Erre most jöttem rá.” Ezután Pierre elhagyta az iskolát, és felült egy szilvafára. Pierre szerint minden csak azért kezdődik el, hogy egyszer véget érjen; határozottan kiabálja a fa tetejéről, hogy az élet egy nagy színjáték, és csak arra megy ki az egész, hogy úgy csináljunk „mintha”; úgy véli, hogy az életben nem létezik olyan dolog, ami igazán számít. Pierre osztálytársai megijedtek. Nem akarták elfogadni az életet olyannak, amilyennek Pierre lefestette. Hinni akartak abban, hogy viszik valamire, hogy lesz belőlük valaki, hogy rengeteg mindennek van értelme, és igenis vannak dolgok, amelyek számítanak, amelyek fontosak. Ezért mindennél fontosabb lesz számukra, hogy ezt bebizonyítsák Pierre-nek. Gyűjtésbe kezdenek, a „fontos dolgok” gyűjtésébe. A tárgyakat egy régi pajtába hordják. A játékszabály: csak olyan dolog kerülhet a halomra, ami igazán fontos. A „játék” azonban egy pont után már túlságosan nagy áldozatokat követel…

A program során több ponton kinyitjuk a történetet a résztvevők felé, hogy együtt gondolkozhassunk a Pierre Anthon és lázadó fiú osztálytársai által felvetett kérdéseken.

A színházi nevelési előadás kiindulásként szolgáló irodalmi alapanyaga Janne Teller Semmi című világhírű regénye. A dán ifjúsági regény hátborzongatóan izgalmas. Talán e kettősséget jól példázza, hogy Dániában előbb botránykönyvnek minősítették és betiltották, majd a megjelenést követő évben, 2001-ben, elnyerte a dán Kulturális Minisztérium Gyermekkönyv-díját, és kötelező olvasmánnyá nyilvánították.

A program központi kérdése: „Mit jelent valakinek lenni?”


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Madák Zsuzsanna
  • Mihály Péter
  • Kátai Kinga / Lupaneszku Vivien
  • Zsíros Viktor
  • Magyar Cecília

Alkotók

  • Író: Janne Teller
  • Szövegkönyv: Gimesi Dóra
  • Agnes: Kátai Kinga / Lupaneszku Vivien
  • Nagy Hans és Ájtatos Kaj: Mihály Péter
  • Dagadt Henrik és Jan-Johann: Zsíros Viktor
  • Sofie és Elise: Magyar Cecília
  • Pierre Anthon: Madák Zsuzsanna
  • Tanárnő: Lengyel Moémi
  • Design: Szőke Julianna, Mészáros Tibor
  • Zene: Szabó Balázs Bandája
  • Zenei vezető: Máriás Zsolt
  • Korrepetitor: Kovács Kata
  • Színházi nevelési konzulensek: Cziboly Ádám, Bethlenfalvy Ádám
  • Az előadás létrehozásában közreműködött: Léhárt Linda
  • Súgó: Jurina Beáta
  • Rendezőasszisztens: Lengyel Noémi
  • Rendező és dramaturg: Madák Zsuzsanna

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Helyzeteket eljátszhatnak, (meg)cselekedhetnek

Felnőtteknek (is) szóló változatok

  • Tanári karnak készült változat elérhető

Alkalmak

  • 180 perc - Komplex színházi nevelési program (TIE), Komplex színházi nevelési program (TIE)

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Téma

  • Identitáskeresés, identitásválság
  • Egyén és társadalom

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom
  • Erkölcstan / Etika

Programhoz kapcsolódó cikkek

Teaser (videó)

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.