S(irály) generáció

S(iraly)_generacio_MaSzinhaz
Színházi szakemberek összbenyomása: 
Még nem érkezett értékelés.

Ajánlások
x
Pedagógusok:
Még nem értékelték.
x
Résztvevők:
Még nem értékelték.

S(irály) generáció

MáSzínház

Hogyan értheti meg egy fiatal a szülei, illetve az ő generációjukhoz tartozó ismerősei, tanárai céljait, vágyait? Dolga-e ezeket megérteni? Hogy működik ez fordított helyzetben? Milyen találkozási pontokat találhatnak egymással? A generációs szakadék problematikája áll a Csehov Sirálya nyomán létrejövő, 2021-es komplex színházi nevelési bemutatónk középpontjában.
Elérhető
11. évfolyam-Felnőtt

A program alapszinten felszerelt színházi térbe utaztatható
A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kapcsolattartó(k)

  • Bakonyvári L. Ánges

Térítés

  • Teljes program jegyár résztvevők számára: 1800/2300/2800 Ft
  • A program fogad szakmai látogatókat.
Kedvencekhez adom Jelentkezem a programra Program értékelése
A foglaláshoz be kell lépni

Mi történik a programon?

Hogyan értheti meg egy fiatal a szülei, illetve az ő generációjukhoz tartozó ismerősei, tanárai céljait, vágyait? Dolga-e ezeket megérteni? Hogy működik ez fordított helyzetben? Milyen találkozási pontokat találhatnak egymással?

A generációs szakadék problematikája áll a Csehov Sirálya nyomán létrejött 2021-es komplex színházi nevelési bemutatónk középpontjában. Négy szereplő történetszálait emeljük ki; Arkagyinát, Trepljovot és Nyinát személyes és szakmai ellentétek egyaránt egymáshoz feszítik, és minden konfliktus origóját Trigorin testesíti meg. Ő a nem létező apa az anya-fiú viszony mellett, valakinek az első, másnak az utolsó esély a nagy szerelemre, a visszaigazolás hiánya, és a befutott és így mindent beárnyékoló pályatárs. Minden, amitől Arkagyina, Trepljov és Nyina fél, és minden, amire vágynak, és amit félnek elveszíteni. Amik miatt úgy érzik, csak egymás ellenében tudnak érvényesülni az életükben.

A program során a pedagógiai és a színházi részek átfolynak egymásba.

Egy a sikeres színházi előadás alkotóiról szóló beszélgetés után tekintik meg a résztvevő fiatalok az első színházi rész, amely felvázolja a három szereplő viszonyrendszerét. Ezt követően róluk gondolkodunk; milyen látják ők magukat, és milyennek szeretnék, ha mások látnák őket. Miért van a kettő között különbség?

Újabb színházi rész következik, amely Trigorin személyére és arra a szerepre fókuszál, amit betölt a másik három karakter életében. Egy rövid szünet után ezt próbáljuk meg közösen értelmezni és véleményt alkotni róla a következő pedagógiai részben.

Majd a következő színházi részben eljutunk a csúcspontig, Arkagyina és Trigorin távozásáig. Nyina és Trepljov 5 évvel későbbi találkozásának jelenete ez után már egyfajta epilógus.

Az utolsó pedagógiai részben a végkimenetelről gondolkodunk, illetve arról, hogy mi tesz sikeressé egy embert. Majd megpróbálunk megoldást keresni arra a történet szereplőivel, hogy hogyan tudnának ők érvényesülni.


A program részletei

Foglalkozásvezetők

  • Márton Gábor Csaba
  • Bakonyvári L. Ágnes
  • Bakonyvári Krisztina

Alkotók

  • Márton Gábor Csaba (TREPLJOV, TRIGORIN)
  • Bakonyvári L. Ágnes (ARKAGYINA, TRIGORIN)
  • Bakonyvári Krisztina (NYINA, TRIGORIN)
  • Galkó Janka (JELMEZ)
  • Rimóczi István (HANGSZER)
  • Eck Attila (DRAMATURG, TÁRSRENDEZŐ)
  • Gyevi-Bíró Eszter (RENDEZŐ)

Résztvevői kör

  • A programra egy osztály vagy egy közösség diákjait várjuk

Résztvevők aktivitása

  • A történet alakulását vagy a karakterek cselekedeteit befolyásolhatják
  • A központi problémáról gondolkodhatnak
  • Beszélgetésben vehetnek részt
  • Rendezhetik egymást vagy az alkotókat

Felnőtteknek (is) szóló változatok

  • Családi változat elérhető
  • Tanári karnak készült változat elérhető
  • Cégeknek készült változat elérhető
  • Egyéb: Nyilvános előadásként is elérhető

Alkalmak

A program pedagógiai jellemzői

A program fő pedagógiai célja

  • Emberi / társadalmi kérdéseket felvető

Kiknek ajánljuk?

17 éven felülieknek

Téma

  • Emberi kapcsolatok

    Sikeresség, érvényesülés;
    Generációs konfliktusok

  • Egyén és társadalom

    Generációs konfliktusok

  • Identitáskeresés, identitásválság

    Önismeret, önfejlesztés jelentősége

  • Függőségek

    Alkoholizmus

Kapcsolódó NAT/kerettanterv fejezetek

  • Magyar nyelv és irodalom

    Csehov: Sirály

  • Dráma és tánc

    Csehov: Sirály

  • Társadalmi ismeretek

    A társas együttműködés fejlesztése, az aktív társadalmi cselekvés és a felelős állampolgári magatartás megalapozása;
    Az egyéni és családi szocializáció segítése;
    Felkészülés a felnőtt szerepekre

Támogatók, szakmai partnerek

Emberi Erőforrások Minisztériuma, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Ferencváros Önkormányzata

Hogyan értékeled a programot? Oszd meg a tapasztalataidat!

A program értékléséhez és a hozzászólások megtekintéséhez be kell lépni.