Amennyiben van jogosultságod a szerkesztéshez és adminisztráláshoz, akkor belépés után elérhető lesz számodra!

Elérhetőségek

Radnóti Miklós Színház, RIM - Radnóti Ifjúsági Műhely
http://radnotiszinhaz.hu/rim/
1065. Budapest,
Nagymező u. 11.


Kövess minket!

RIM – Radnóti Ifjúsági Műhely

A Radnóti Színház 2012-ben indította színházi nevelési programját. A Radnóti Ifjúsági Műhely 2015-ben kezdte meg működését, a műhely tevékenysége Kováts Adél igazgatósága alatt teljesedett ki. A RIM működése óta a legtöbb korosztályt megszólította.

Jelenleg középiskolás, egyetemista és felnőtt korosztállyal dolgozunk. Programjaink során lehetőséget biztosítunk a közös játékra, a közös alkotásra és az együtt gondolkodásra. Színházi, drámapedagógiai konvenciók és a szociodráma elemeinek felhasználásával segítjük elő a résztvevők személyiségének, készségeinek, gondolkodásmódjának fejlődését. Mindeközben csoportjaink ismerkednek a színházi munkafolyamatokkal, műfajokkal, a színház hatásmechanizmusával. A műhely célja, hogy a résztvevők idővel értő nézővé és tudatos kultúrafogyasztóvá váljanak. A programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a társadalom aktív tagjai lehessenek, akik nem csak elfogadják, de formálják is a körülöttük lévő világot.

Munkatársak

Durst Móni: a Radnóti Ifjúsági Műhely vezetője. Bölcsész diplomáit az ELTE-n szerezte 2000-ben. Drámapedagógusként, gyerekszínjátszó rendezőként különböző közintézményekben és  a Független Színháznál szerzett tapasztalatot. Pszicho- és szocio dramatistaként civil kezdeményezésekben  és projectekben dolgozott. Részt vesz a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyag megalkotásában. Hosszú távú célja nyitni a műhellyel a közönség és a részvételi színházi formák felé. 

Mlynarik Julcsi: Jelenleg harmadéves hallgató a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor – drámajátékos szakirányú képzésén. Szakmai gyakorlatát a Radnóti Színházban végzi (2020/21-es évad), de már korábban is kapcsolódott a műhelyhez, a hosszútávú programban volt csoportvezető, tartott többlépcsős foglalkozásokat és 2020-ban elindította a MÉR (Magvető és Radnóti) elnevezésű, a színházi nevelésbe az irodalmat mint társművészetet bevonó foglalkozássorozatot.

Szendrey Gitta: A debreceni Ady Endre Gimnázium dráma tagozatán érettségizett, majd a Színház- és Filmművészeti Egyetem első drámainstruktor drámajátékos szakirányú képzésén tanult, ahol 2017-ben szerzett diplomát. 2020-ban a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány mesterképzésén diplomázott. 2017 óta Katarzis Komplex Művészetterápiát tanul a Lelki Egészségvédő Alapítványnál. 2018 szeptembere óta tagja a RIM csapatának. Hosszú távú célja, hogy a színházi nevelést minél szélesebb körben megismertesse minél több korosztállyal, és szeretne új utakat nyitni ebben a műfajban.

A RIM programjai

Hosszútávú program: Két évadon át tartó színházpedagógiai műhelymunka, mely 14-25 éves gimnazista és egyetemista diákok számára biztosít két évadon át tartó, heti rendszerességű programot. Ennek keretében a résztvevők heti egyszer, háromórás foglalkozások során találkoznak, játszanak, dolgoznak egymással.

Témahét – minden év januárjában megrendezett egyhetes program a hosszútávú csoportok diákjainak, mely során a résztvevők a Radnóti társulatának tagjaival, kortárs színházi alkotókkal, művészekkel, színházi szakemberekkel dolgoznak együtt.

Ifjúsági előadások – A RIM-es diákok által létrehozott, korosztályukat markánsan érintő társadalmi témákat feldolgozó előadások. Feldolgozott témák voltak: nőiség kérdése (Keretek között, 2016); tinédzserkori szexualitás és abból fakadó frusztrációk (Kicsiny szekszualitásunk apró titkai, 2017); önbizalomhiány és megfelelési kényszer (Önbiztosító, 2017); el nem küldött levelek (Utó-Iratok, 2018); Szép Ernő egyfelvonásosai diákszemmel (Krémes, 2019).

Többlépcsős program: előadások befogadását és feldolgozását segítő program, mely során színházi és drámajátékokon, irányított beszélgetéseken keresztül a résztvevők az előadás fókuszában álló témákról, illetve egyes előadások különleges színházi formanyelvéről gondolkodnak közösen. Részei: előadásra felkészítő foglalkozás, az előadásnézés megnézése, kulisszajárás (igény esetén), előadás feldolgozását segítő foglalkozás.

 P+R program: P+R – Pedagógus és Radnóti – A Radnóti fontos „parkolóhelye” pedagógusok számára, célja, hogy szorosabbra fűzze a tanárok és a színház közötti kapcsolatot, és a többlépcsős program minél több osztályhoz való eljuttatását is segítse.

A program részei:

Pedagógus workshop – kifejezetten pedagógusoknak szóló drámapedagógiai workshopok.
Előregisztrációs lehetőség az új bemutatók főpróbáira.
Közönségtalálkozó az alkotókkal.

MÉR: A Magvető Kiadó és a Radnóti Színház együttműködésével létrejött színházpedagógiai és irodalomközvetítési program, ahol találkozik a kortárs szépirodalom és a drámapedagógia, az írott szöveg és a fiatalok őszinte gondolatai. A MÉR egy állandó csoport számára kínál heti rendszerességű foglalkozásokat, a programot a Magvető Kiadó könyvekkel támogatja.

Részvételi színházi csoport: A program a felnőtt, 25- 99 éves korosztályt szólítja meg. A foglalkozások során hétről hétre találkozunk, beszélgetünk a minket foglalkoztató kérdésekről, problémákról. Játszunk, a dráma és a színház eszközeivel és annak nyelvén. Megosztjuk egymással a csoport számára releváns hétköznapi történeteinket, megkeressük azokat a témákat, amik mindannyiunkat foglalkoztatnak, amit aztán mindenki egy kreatív folyamat során bonthat és fejezhet ki. A munka során újragondoljuk a játszó és a néző viszonyát, és hagyományos szétválasztottságát. A programot májusban egy részvételi színházi előadással zárjuk a Radnóti Tesla Laborban, melyet júniusban 3-4 alkalommal továbbjátszunk VII. kerületi szociális, kulturális és oktatási intézményekben. Célunk az előadásokon keresztül sok embert megszólítani, társadalmi párbeszédet, együtt gondolkodást indítva el.

Szervezet vezetője:
A Radnóti Miklós Színház igazgatója Kováts Adél. A RIM - Radnóti ifjúsági Műhely vezetője Durst Móni.

Működésünk számokban

Szervezet alapításának éve: 1985
Első színházi nevelési program éve: 2012
Eddigi különböző programjaink száma: 500 db
Színházi neveléssel foglalkozók száma: 4 fő
Nevelési program alkalmak száma (előző évad): 140 alkalom
Résztvevők színházi nevelési programjainkon (előző évad): 1836 fő
Elért iskolák száma (előző évad): 30 db

Ezzel is foglalkozunk

  • drámaóra
  • színházpedagógiai projekt gyerekeknek vagy fiataloknak
  • színházpedagógiai program felnőtteknek
  • drámatréning, színházi tréning
  • tábor

Szervezet vállalásai a színházi nevelési és színházpedagógiai szervezetek együttműködésében

A vállalások listáját csak belépett felhasználók láthatják.
Szendrey Gitta
Elsődleges csoport admin
Szendrey Gitta
Színházi nevelési szakember