Amennyiben van jogosultságod a szerkesztéshez és adminisztráláshoz, akkor belépés után elérhető lesz számodra!

Elérhetőségek

Radnóti Miklós Színház, RIM - Radnóti Ifjúsági Műhely
http://radnotiszinhaz.hu/rim/
1065. Budapest,
Nagymező u. 11.


Kövess minket!

RIM – Radnóti Ifjúsági Műhely

A Radnóti Színház 2012-ben indította színházi nevelési programját. A Radnóti Ifjúsági Műhely 2015-ben kezdte meg működését, a műhely tevékenysége Kováts Adél igazgatósága alatt teljesedett ki. A RIM működése óta a legtöbb korosztályt megszólította.

Jelenleg középiskolás, egyetemista és felnőtt korosztállyal dolgozunk. Programjaink során lehetőséget biztosítunk a közös játékra, a közös alkotásra és az együtt gondolkodásra. Színházi, drámapedagógiai konvenciók és a szociodráma elemeinek felhasználásával segítjük elő a résztvevők személyiségének, készségeinek, gondolkodásmódjának fejlődését. Mindeközben csoportjaink ismerkednek a színházi munkafolyamatokkal, műfajokkal, a színház hatásmechanizmusával. A műhely célja, hogy a résztvevők idővel értő nézővé és tudatos kultúrafogyasztóvá váljanak. A programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a társadalom aktív tagjai lehessenek, akik nem csak elfogadják, de formálják is a körülöttük lévő világot.

Munkatársak

Durst Móni: a Radnóti Ifjúsági Műhely vezetője. Bölcsész diplomáit az ELTE-n szerezte 2000-ben. Drámapedagógusként, gyerekszínjátszó rendezőként különböző közintézményekben és  a Független Színháznál szerzett tapasztalatot. Pszicho- és szocio dramatistaként civil kezdeményezésekben  és projectekben dolgozott. Részt vesz a hazai szociodráma képzés kidolgozásában és tananyag megalkotásában. Hosszú távú célja nyitni a műhellyel a közönség és a részvételi színházi formák felé. 

Hlinyánszky Doma: 2021-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–drámajátékos szakirányú képzésén. Szakmai gyakorlatként másfél évig tanított a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium dráma tagozatán. Több színjátszó csoportot vezet Budapesten és vidéken is. A drámás formák alkalmazása számára a közösségépítés és a személyiségfejlődés eszközei. Dolgozott már irodalom tanárként és tanítóként általános iskolában, volt színházi dramaturg, díszítő, rendezőasszisztens, rendező és színész, tartott rendhagyó irodalomórát a kortárs költészetről, vidéki településekhez tartozó interaktív fórumot és online drámaórát, szervezett slam poetry estet, fesztivált és táborokat. Célja, hogy a színház ősi közösségteremtő erejét és a közös előadás elemzést megtartva, hidat képezzen a mű és a mű befogadója közt.

Szendrey Gitta: A középiskolát Debrecenben végezte az Ady Endre Gimnázium dráma tagozatán. Ezt követően a Színház- és Filmművészeti Egyetem első drámainstruktor drámajátékos szakirányú képzésén tanult, ahol 2017-ben szerzett diplomát. 2020-ban végzett a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány mesterképzésén, 2021-ben pedig a Katarzisz Komplex Művészetterápia módszerével dolgozó egészségvédő és fejlesztő művészetterapeuta képesítést szerzett a Lelki Egészségvédő Alapítványnál. 2018 szeptembere óta tagja a RIM csapatának. Hosszú távú célja, hogy a színházi nevelést minél szélesebb körben megismertesse minél több korosztállyal, és szeretne új utakat nyitni a műfajban.

A RIM programjai

Hosszútávú program: Egész évadon át tartó színházpedagógiai műhelymunka, mely 14-25 éves gimnazista és egyetemista diákok számára biztosít heti rendszerességű programot. Ennek keretében a résztvevők háromórás foglalkozások során találkoznak, játszanak, dolgoznak egymással.

Témahét – minden év januárjában megrendezett egyhetes program a hosszútávú csoportok diákjainak, mely során a résztvevők a Radnóti társulatának tagjaival, kortárs színházi alkotókkal, művészekkel, színházi szakemberekkel dolgoznak együtt.

Ifjúsági előadások – A RIM-es diákok által létrehozott, korosztályukat markánsan érintő társadalmi témákat feldolgozó előadások. Feldolgozott témák voltak: nőiség kérdése (Keretek között, 2016); tinédzserkori szexualitás és abból fakadó frusztrációk (Kicsiny szekszualitásunk apró titkai, 2017); önbizalomhiány és megfelelési kényszer (Önbiztosító, 2017); el nem küldött levelek (Utó-Iratok, 2018); Szép Ernő egyfelvonásosai diákszemmel (Krémes, 2019).

Többlépcsős program: előadások befogadását és feldolgozását segítő program, mely során színházi és drámajátékokon, irányított beszélgetéseken keresztül a résztvevők az előadás fókuszában álló témákról, illetve egyes előadások különleges színházi formanyelvéről gondolkodnak közösen. Részei: előadásra felkészítő foglalkozás, az előadásnézés megnézése, előadás feldolgozását segítő foglalkozás.

P+R program: P+R – Pedagógus és Radnóti – A Radnóti fontos „parkolóhelye” pedagógusok számára, célja, hogy szorosabbra fűzze a tanárok és a színház közötti kapcsolatot, és a többlépcsős program minél több osztályhoz való eljuttatását is segítse.

MÉR: A Magvető Kiadó és a Radnóti Színház együttműködésével létrejött színházpedagógiai és irodalomközvetítési program, ahol találkozik a kortárs szépirodalom és a drámapedagógia, az írott szöveg és a fiatalok őszinte gondolatai. A MÉR egy állandó csoport számára kínál heti rendszerességű foglalkozásokat, a programot a Magvető Kiadó könyvekkel támogatja.

Részvételi színházi csoport: A program a felnőtt, 25- 99 éves korosztályt szólítja meg. A foglalkozások során hétről hétre találkozunk, beszélgetünk a minket foglalkoztató kérdésekről, problémákról. Játszunk, a dráma és a színház eszközeivel és annak nyelvén. Megosztjuk egymással a csoport számára releváns hétköznapi történeteinket, megkeressük azokat a témákat, amik mindannyiunkat foglalkoztatnak, amit aztán mindenki egy kreatív folyamat során bonthat és fejezhet ki. A munka során újragondoljuk a játszó és a néző viszonyát, és hagyományos szétválasztottságát. Célunk az előadásokon keresztül sok embert megszólítani, társadalmi párbeszédet, együtt gondolkodást indítva el.

Szervezet vezetője:
A Radnóti Miklós Színház igazgatója Kováts Adél. A RIM - Radnóti ifjúsági Műhely vezetője Durst Móni.

Működésünk számokban

Szervezet alapításának éve: 1985
Első színházi nevelési program éve: 2012
Eddigi különböző programjaink száma: 500 db
Színházi neveléssel foglalkozók száma: 4 fő
Nevelési program alkalmak száma (előző évad): 140 alkalom
Résztvevők színházi nevelési programjainkon (előző évad): 1836 fő
Elért iskolák száma (előző évad): 30 db

Ezzel is foglalkozunk

  • színházi előadások gyerekeknek vagy fiataloknak
  • drámaóra
  • színházpedagógiai projekt gyerekeknek vagy fiataloknak
  • színházpedagógiai program felnőtteknek
  • drámatréning, színházi tréning
  • fórum színház
  • tábor

Szervezet vállalásai a színházi nevelési és színházpedagógiai szervezetek együttműködésében

A vállalások listáját csak belépett felhasználók láthatják.

Programjaink

A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok eszköztárukat olyan módszerekkel bővítsék, amely segít a mindennapi dilemmákat tágabb intézményi és társadalmi kontextusban vizsgálni, és tudják esetenként akciómódszerekkel megoldani azokat. ...
A MÉR – avagy Magvető És Radnóti – egy olyan közösségi és alkotói tér, ahol találkozik a kortárs szépirodalom és a színházpedagógia, az írott szöveg és a fiatalok őszinte gondolatai. ...
9. évfolyam-Felnőtt
Kattanás és zúgás, a lift megindul felfelé. A négyes ajtó mögül megint veszekedés hallatszik a másodikon. Éjszakai műszak után valaki a kulcsát keresi. Egy éjjeliszekrényen üzenetekre rezeg egy telefon. A...
Felnőtt
A RIM civil felnőttekből álló csoportja a részvételi színházi program keretében azon kezdett el gondolkozni, hogyan kapcsolódik vagy hogyan szeretne kapcsolódni az utcához, és hogyan vinné ki a művészetet az...
Felnőtt
Utófoglalkozás: A Remény lakótelep karakterein keresztül az egyéni sorsok egymást keresztező útjairól és az együttélés szabályairól gondolkodunk. Mi a viszonyunk a bibliai Tízparancsolathoz? Van-e saját tízparancsolatunk? Miben áll a szabadságunk...
9-13. évfolyam
Elő- és utófoglalkozás: Milyen történetek találnak meg minket a kétségekkel teli világunkban? Ezek milyen módon hatnak ránk? Támogatnak bennünket vagy épp elbizonytalanítanak? Vajon felismerjük-e, amikor a fikció válik valósággá számunkra?...
9-13. évfolyam
Utófoglalkozás: Hogyan kapcsolódnak az előadás karakterei a főszereplő Nawalhoz? Mi közük van az ő hallgatásához? Szólaltassuk meg Nawal csendjét! Képzeljük el az ikrek életét 5 év múlva! Hogyan próbálnak...
9-13. évfolyam
A foglalkozáson az utópia és a disztópia közti különbséget vizsgáljuk a darab mentén, majd megpróbálunk létrehozni egy saját értékeken alapuló társadalmat....
9-13. évfolyam
Elő-és utófoglalkozás: Két ellentétes akarat egymásnak feszül: az alapvető emberség normái és az aktuális hatalom törvénye. Hogyan kell cselekednünk? Mi a helyes út? És hol van az igazság? Egyáltalán van-e...
9-13. évfolyam
A RIM az ArtMan Egyesülettel és a Budapest Esély Nonprof. Kft-vel részvételi színházi csoportot indított fogyatékossággal élő és ép fiatal felnőttekkel. A közös munka során az alkotófolyamaton keresztül próbálták egymás...
1. évfolyam-Felnőtt
A RIM Hosszútávú programjának 2021-ben indult, középiskolás fiatalokból álló csoportja második előadására készült a 2022/2023-as évadban. A résztvevők által választott téma a nőiség volt. Hétről hétre erről gondolkodtak, játszottak, alkottak...
“Én. Én? Ki az az én? Mi az az én? 13 én. Történetek magunkról. Én-jelenetek, élet-szkeccsek. Darabok, amiket elvihetsz – ha akarsz – belőlünk.”...
A programmal célunk, hogy az iskolába vigyük a színházat, és az osztálytermekben is megszólaljanak a Radnóti Színház Gina című előadásának egyes részei, melyekhez a diákok interaktív módon kapcsolódhatnak. ...
Szendrey Gitta
Elsődleges csoport admin
Szendrey Gitta
Színházi nevelési szakember
Hlinyánszky Domonkos
Hlinyánszky Domonkos
Színházi nevelési szakember