Elérhető
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy iskola. Egy évfolyam. Szeptember. Tanévkezdés, ami sosem egyszerű. A nyár során új kalandok hősei leszünk, továbbírjuk személyes történetünk – így van ez...
3-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az előadás fókuszában egy széthulló család áll (gyerekeit egyedül nevelő anya, útkereső kamaszfiú, szkeptikus kamaszlány és távollevő apa) Az ő történetükön keresztül gondolkodunk közösen, a 12-14 éves résztvevőkkel arról, hogyan...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Az előadás a prostituálttá válás és emberkereskedelem veszélyének kitett fiatalok lehetőségeit, és az áldozattá válás folyamatát vizsgálja egy történeten keresztül, amiben valós és mesei elemek keverednek. A történet két lányról...
9. évfolyam-Felnőtt
Prevenciós célú
Elérhető
„Figyelj! A szerkesztőségben egy percre sincs leállás. Tudod miért? Mert a legkisebb provokáció hatására is eszeveszett hangulatot teremtünk. És mi szeretjük igazán pikánsra fűszerezni a munkahelyi légkört, ahol a szakmai...
10-12. évfolyam
Prevenciós célú
Elérhető
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról ...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
"Tulajdonképpen egy mesében nőttem fel. Tudjátok, kis ház az erdő szélén, a falu határában. Ott éltünk anyával meg a tesómmal, Tomával. Na meg Misával, a malacommal. Volt egy házitündérem is,...
6-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Egy város valamikor a jövőben. Szellemváros. Az utcák néptelenek. Csupán egy kutya és egy lámpaoszlop emlékeztet a valamikori civilizációra. Nincsenek újságok. Nincs TV. Az emberek nem tudják, mit gondoljanak. Küzdelem...
4-5. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Egy család életébe és történetébe nyerünk bepillantást nézőként. Egy haifai gyermektábor lakóit játsszuk közösen.A főszereplőt játszhatjuk el a táborból hazaérve....
7-9. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Hermina néni osztályába új tanuló érkezik. Döme furcsa fiú, de még furcsább az, ahogy a világot látja: koboldok és tündérek harcolnak egymással az egész iskolában. Hogy mi történik a 6.c osztállyal,...
3-5. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A történet Mátyás király álruhás országjárásaiból indul ki. A hátszegi báró híre eljut Budára is, így a fiatal Mátyás útra kel, hogy meggyőződjön arról, hogy igazak-e a hátszegi báró igazságtalanságairól...
2-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Fókuszában a „stréberség” és az ebből fakadó kirekesztettség áll. A dráma cselekményének központi szereplője Niki; egy 16 éves lány, aki jól tanul, sportol és szorgalmas is. Az osztályfőnöke is szereti....
9-11. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Horda2 és az Igaz történet alapján előadásokkal megkezdett táncszínházi nevelési előadássorozat harmadik darabja. Játékunkban a a hagyomány és innováció témakörét vizsgáljuk; a két fogalom feszültségéről, egymás mellett / egymás...
9-11. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Koprodukció az InSite Dramával. Színházi nevelési előadás óvódásoknak. Mese a mindent felfaló óriásról és Jancsiról, aki az utolsó esélyünk. A történet a fogyasztásról, a társadalomról és a környezetről, a környezet védelméről gondolkodtat mesei...
Óvoda-1. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A Kerekasztal Társulással közös programunk az óvodás, kisiskolás korosztállyal mesén keresztül vizsgálja azt, hogy mit kezdhetünk lehetetlennek tűnő problémáinkkal. Újrahasznosított anyagokból készült díszletünkkel a csoportszobában adjuk elő és fejezzük...
Óvoda-1. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Ha egy egész világ épül körénk hazugságokból, akkor ott tenni kell valamit. De ez már az ifjú Hamletnek sem ment könnyen. Egy őszinte gesztus vagy szó már romba dönthet mindent,...
9-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A foglalkozás a hatalom kérdéskörét vizsgálja. Andersen A császár új ruhája című meséjét használtuk alapul munkánkhoz, melyben a másfél évtized alatt kialakult hagyományok mellett új drámás és színházi formákkal is...
1-2. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Stúdió K Színházzal koprodukcióban készült előadásunk alatt Mirka kalandos életútját követjük nyomon. Elmesélt és elhallgatott történetekről, a képzelet és az igazság valóságtartalmáról, nyitott és zárt kapukról mesélünk közösen. ...
6-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Foglalkozásunkon bevezetjük a diákokat a színházi előadáselemzések világába, másrészt az egyes rendezői koncepciók különbözőségére hívjuk fel a figyelmet. A foglalkozás anyagát az OSZMI Audiovizuális Archívuma adja, így 5 különböző rendező...
9-10. évfolyam
Ismeretátadó
Elérhető
Van egy család. a Vajdáék.Apa, anya,Bence,Gergő.Ez egy afféle jó család: nincs válás, van napi betevő, és még szeretet is. Előbb-utóbb azonban megesik, hogy a családtagok vágyai és jövőről alkotott elképzelései...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Hoffmann romantikus kisregénye örök érvényű problémákat feszeget, olyan problémákat, amelyekkel a szembesülés a felnőtté válás megkerülhetetlen része. A középiskolások nagyrésze ennek ellenére nehezen talál fogást a mitologikus fantáziavilágot a polgári realizmussal...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
,,1 V 1, azaz egy az egy ellen, mint a futballpályán. Őszinte színház: elmondom az életemet. Szórakoztató lesz. A szüleim házassági tragikomédiája, egy Pest-környéki kamaszkor jellegzetes figurái, csapattársak, barátok, edzők,...
9. évfolyam-Felnőtt
Prevenciós célú
A gyermeki borzongás teljesen természetes dolog. A félelem mint sok más pozitív és negatív érzelem, egyszerűen az élethez tartozik. Tehát nem probléma, ha a gyerekek időnként bizonytalanok, bátortalanok, esetenként saját...
1-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
„ESZTER: Játszhatsz, elmondom, hogy kell… Én vagyok Estella hercegnő… Ez itt az árboc. Ez itt az én hajóm. Alex: Ez lesz a titkos fegyverünk, amivel lebombázzuk a rendőröket. Nesztek, itt a...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Milyen a jó király? És milyen a jó alattvaló? Lehet tanulni az uralkodást, a vezetést? Hogyan működik egy mesebeli birodalom? (feldolgozó foglalkozás, 45 perc)...
3-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Laci bácsi és Bence egy titokzatos csomaggal állít be az iskolába. Vajon mi lehet benne? Még Bence sem tudja, és rettentő kíváncsi rá. Ám hiába kukkant bele, a csomag valódi...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Az előadás során azt vizsgáljuk, hogyan lehet kézzelfoghatóvá, és ezáltal kezelhetőbbé tenni a lelki folyamatokat, emberi krízishelyzeteket....
1-2. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Valamikor a történelem előtti időkben két törzs élt egymástól elszigetelve a hegy két oldalán. Más isteneket imádtak, mást gondoltak a Föld keletkezéséről, mások voltak a hagyományaik, szokásaik, máshogyan ettek és...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A történet főszereplője Christopher 15 éves és az átlagostól eltérően tapasztalja meg a világot. A környezetében élő emberek érzelmeire nehezen reagál, rosszul van a sárga dolgoktól és hangosan nyög, ha...
7-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
„A helyzet tarthatatlan. Hát nem marad más hátra, muszáj, hogy összeüljön a gyermekek tanácsa. Téged jelöl ki arra Keménykötésű Mikka, hogy oldd fel ezt a bűbájt, derítsd ki, mi a titka!”...
3. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Alex játékmedvéjét Vasárnapnak hívják. Füle kockás, mancsa puha, gombszemével szelíden néz. Akkor is, ha játékvonaton ül, akkor is, ha mesét hallgat, és akkor is, ha belenyomják a fejét a vízfestékbe....
1-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A méhek istene. Egy ember. Egy hírhedt ember. Egy mindenki által közismert személy, ahogy eddig még senki sem látta, és ahogy még senki nem gondolt rá. Történetünk középpontjában egy háromfős...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A könyv alapján készült tantermi előadás egy kislány fantáziavilágán keresztül dolgozza fel anyja alkoholizmusát, elkerülve a tényszerű valóságot. Mivel a gyermek történetével haladunk sokkal fontosabb az ő magára hagyottsága, és...
6-8. évfolyam
Prevenciós célú
Az Agota Kristof regényéből készült fizikai színházi előadás izgalmas formanyelven, sűrű drámaisággal beszél a háború borzalmairól, az egyénre gyakorolt hatásáról. A vidékre került testvérpár megérintő történetét a Forte Társulat színészei...
11-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Mennyire számít a szocializáció a szerelemben? Ki tudunk-e lépni a családunk értékválasztásaiból, ha a kortárs közeg (lakóközösség, párkapcsolat) személyes élménye erre insiprál? Segíti vagy nehezíti az értékválasztást a médiából lecsapódó...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A foglalkozások célja, hogy a diákok megismerkedjenek a színházi formanyelvvel, bepillanthassanak az alkotási folyamatokba, gondolkozhassanak a szí­nház mai funkciójáról, valamint kreatí­v feladatokon, beszélgetéseken keresztül fogalmazhassák meg kérdéseiket és gondolataikat az...
7. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Ahol a tengerészek ti magatok vagytok. Ez a hajó valahányszor vízre száll, mindig valami különös rejtély bukkan fel. A hajó legénysége közösen készül fel a felderítésre! Bátorságra, csapatmunkára és ügyességre...
1-3. évfolyam
Készségfejlesztő
Egy rabbi későbbi telekisek számára hagyott ajándékát kutatjuk, miközben megétjük, mit is jelent, hogy rabbi, és mi is a lényege a zsinagógának, a megtalált ajándék saját kreativitásunkat is megcélozza!...
Ismeretátadó
A Pendragon olvasóklub irodalmi rejtélyei, mert „aki a könyveket szereti, rossz ember nem lehet.” (ráhangoló foglalkozás, 45 perc, max. 20 fő)...
9. évfolyam-Felnőtt
Készségfejlesztő
Utaztatható
Elérhető
Egy szigetről érkezem Hozzátok! Ezen a szigeten még léteznek azok a mágiák és csodák, amik Nálatok már csak legendák!A birodalomban most valami szörnyűség történt. Csak egy másik világ nyomozói deríthetik...
4-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A nagy hódítások előtti időben békésen élt egy népcsoport egy szigeten. Megosztották a teendőket, halásztak, vadásztak, őrizték a tüzet és imádták a Sziget Szellemét. A békés egyhangúság azonban egy csapásra...
4-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Egy város, amit 75 éve rettegésben tart a sárkány. A lakók próbálnak boldogulni a maguk módján. Mindenki vár egy hősre, egy vitéz lovagra aki majd megszabadítja őket. Lovagokból ugyan már...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A szigetlakó című előadás során közös gondolkodásra és játékra invitáljuk a hozzánk érkező nézőket. Az előadás színházi esemény, melyben a résztvevő fiatalok alkotóként vannak jelen, akik színházi eszközöket, munkaformákat használva,...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A RIM az ArtMan Egyesülettel és a Budapest Esély Nonprof. Kft-vel részvételi színházi csoportot indított fogyatékossággal élő és ép fiatal felnőttekkel. A közös munka során az alkotófolyamaton keresztül próbálták egymás...
1. évfolyam-Felnőtt
Prevenciós célú
Elérhető
Hogy milyen lehet Prospero szigetén a varázsló uralma alá kerülni, azt bárki megtapasztalhatja, aki belevág Shakespeare szabadulószobánk rejtélyeinek megfejtésébe… (ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő) ...
10. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
a foglalkozásoké az iskola, az előadásé a Katona József Színház, Kamra
Elérhető
Az Egykéthá oktatási csomagot általános- és középiskolás osztályok, csoportok számára kínáljuk. A program keretében a kiválasztott előadás megtekintése előtt egy 60-90 perces előkészítő foglalkozást, utána pedig egy 45-60 perces...
13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A George Orwell azonos című regénye alapján készült darab nem történelmi parabola, hanem jelen idejű játék a regény alapkérdéseiről: hatalomról, egyenlőségről, korrupcióról és manipulációról. Négy színész folyamatosan szerepköröket váltva, időnként...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Különös esetet tár a kis nyomozók elé a kutya, aki az erdő rendőrfelügyelője: Valami nagyon szokatlan történt. Az ügy felgöngyölítéséhez a gyerekeket hívjuk segítségül. Leleményességre, jó megfigyelőképességre, ügyességre, csapatmunkára mindenképpen szükség lesz! Az...
Ismeretátadó
A foglalkozások Shakespeare drámáinak és színpadi világának kortárs továbbélését vizsgálják, és, hogy hogyan határozzuk meg magunkat a vágyakozás, az önkontroll és az önfelszabadítás feszültségében.A felkészítő foglalkozás a shakespeare-i dramaturgiába vezeti...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A darab az interneten megtalálható összeesküvés-elméletek egyes emberre való hatásával foglalkozik, és azt kutatja, hogy képesek vagyunk-e teljes értékű emberként kezelni egymást és párbeszédben maradni különböző nézeteink ellenére....
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Legyen ön is Mozgató – játékos kvízműsor a bábokról és a bábszínházról. (feldolgozó foglalkozás, 60 perc, max. 50 fő)...
10. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Elérhető
Történetünk az ókori Thébában játszódik, valamikor a mitológiai időkben és a Szophoklész drámáiból ismert helyzeteket dolgozza fel....
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Forte Társulat fizikai színházi előadásához kapcsolódóan gondolkodjuk és játsszuk körül a következő kérdéseket: Milyen az a világ, amelynek a hiány az alapja? Hogyan épülhet valami egész a töredékekből, mi...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A lány veszélyben van, egyszerre bujkál befolyásos anyja és egy titokzatos aktivista elől. Senkiben sem bízhat, úgy érzi, minden lépését figyelik, követik, ezért úgy dönt, a saját kezébe veszi az...
8-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az interaktív előadás a betűk világába kalauzolja a kisiskolásokat, melyben főszereplőink segítségével, játékos feladatokat megoldva viszik véghez a küldetést....
1-3. évfolyam
Készségfejlesztő
Görög sorstragédiák sejlenek fel Misima Jukió kortárs japán író műveiben, kultúrákon és történeti korszakokon átívelve viszi színre az ember egyszerre archaikus és nagyon is mai viszonyát a világhoz. A modernitás...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az alkotók a szöveg hiteles tolmácsolása mellett arra törekszenek, hogy az újszerű színpadi megoldások, a digitális látványvilág és az interaktivitás révén minden korosztály maradandó élménnyel gazdagodjon, megtalálja a mű számára...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A történetben Bencét ismerhetjük meg, aki sokszor dühös, és emiatt nehéz helyzetekbe keveredik és keverednek az osztálytársai is. Mit tudunk tenni, amikor dühösek vagyunk, hogy ne a környezetünk szenvedjen emiatt?...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az 5.a osztály tagjai irodalomórai feladatként együtt készítették el Kukoricza Jancsi Facebookját. Mindenki tudja a profilhoz tartozó jelszót, és bárki bármikor posztolhat itt – mindenféle János vitézhez köthető dolgot. Aztán az...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az 5.a osztály tagjai irodalomórai feladatként együtt készítették el Kukoricza Jancsi Facebookját. Mindenki tudja a profilhoz tartozó jelszót, és bárki bármikor posztolhat itt – mindenféle János vitézhez köthető dolgot. Aztán az...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A pásztortanonc vizsgára készül, de szüksége van egy próbanyájra...de mitől válik jó nyájjá egy sereg bárány? És milyen veszedelmeket rejthet a vadon? (feldolgozó foglalkozás, 45 perc, max. 30 fő)...
1-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A bábkészítő szörnyű titok őrzője! Csak együtt szabadíthatjuk meg a veszélytől! Bábjai útjelzők, különös nyomok tudói, a jelek elvezetnek rejtélyhez. Agytekervények mozgatói, óriásbábok rugói egy ütemre járnak. Ismeretlen szerkezetek várnak megfejtésre....
4-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
“Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy varázslatos, ezüst színű tó. Ennek a tónak a partján ezüst fák és ezüst virágok nőttek. Ezüst színűek voltak a tóban élő àllatok:...
Óvoda
Ismeretátadó
A Baltazár Színház 1999 óta működteti a saját elképzelések szerint kidolgozott és felépített, professzionális művészetoktatási rendszerét. A rendszer sajátosságai között kiemelten fontos szerepe van a kompetencia alapú részvételnek, valamint a...
5-11. évfolyam
Készségfejlesztő
A Bánya-trilógia rengeteg humorral rajzol izgalmas és elgondolkodtató képet a határon túli magyarok helyzetéről, mindennapjairól. A foglalkozások az ideálkép és a valóság közti távolság, az élethazugságok hálói, a reménytelenségből való...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Két srác és két lány. Beülnek az autóba, irány Köln, egy laza kirándulás, a szokásos: kóla, mozi, lődörgés, egy-két csók, esetleg több is, aztán vissza, haza, holnap suli. Ez a...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A drámaóra az iskolai bántalmazás, a zaklatás működését, és a különböző szerepek felelősségét járja körül. ...
7-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Laura tizedikes. Vannak titkai, és nem is akar mindent megosztani édesanyjával. Vannak tervei is és ezeket szeretné titokban tartani. És vannak rossz emlékei is arról, amikor nem egyeztetett az édesanyjával...
9-11. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Változások, válságok kezelése; család....
1-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az előadásnak egyetlen szereplője van: Ráspoly, aki Raszkolnyikov karakterének feleltethető meg. Ráspolyt 19 éves korában tíz évre ítélik el kettősgyilkosságért. Enyhítő körülmény, hogy részlegesen beszámítható állapotban követte el tettét. A...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Dosztojevszkij klasszikus regénye a valaha megírt legizgalmasabb krimik egyike. Tantermi előadásunk ennek a lélektanilag tűpontos regénynek három színészre adaptált színpadi változatát veszi alapul és a rendőri kihallgatások feszült jeleneteiből kiindulva...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A regény műfaját megújító, máig nagy hatású klasszikus műből készült fizikai színházi előadás megvizsgálja Dosztojevszkij prózájának egyes motívumait, miközben megtartja az eredeti mű szövevényes viszonyrendszerét és éleslátó lélektani ábrázolását. E...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Vádli Társulás, Színházi Bázis, Füge Produkció, Szkéné Színház Székely János: Caligula helytartója A darab a római birodalom kulisszái között vezet be minket egy szellemet felpezsdítő filozófiai vitába. A foglalkozások fókuszában az előadás...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Tatjána szerelmes Anyeginbe. Anyegin nem szerelmes. Olga és Lenszkij kapcsolata jól működik, mert mindketten ugyanazt szeretik. Lenszkij Olgát, és Olga magát. Te voltál már szerelmes? Mondjuk úgy, hogy ő beléd nem....
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Történetünk fiatal szereplői, ahogy Vörösmarty karakterei is az élet fontos kérdéseire keresik a választ. Van, aki idealizált szerelemre vágyik, van, akinek az élet habzsolása ad a hétköznapoknak értelmet, akad, akit...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az általános iskola 6-7-8. osztályos fiataljainak szóló történet a 12 éves Fanniról szól, aki egy látszólag jól működő családban él, korának megfelelően épp a határait próbálgatja a szüleivel szemben. ...
6-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Csatlakozó a Trafó állandó diákcsoportja, ahol részese lehetsz egy közösségnek, új helyzetekben próbálhatod ki magad, együtt gondolkodhatsz, játszhatsz másokkal, felteheted a kérdéseket, amik foglalkoztatnak és keresheted rájuk a válaszokat...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Csehov-művek, rendezői koncepciók: Sirály/Három nővér jelenetelemzés középiskolásokkal A múzeum ezzel a foglalkozásával a középiskolákban kötelező drámaszöveg elemzésekhez kíván hozzájárulni, kiegészíteni azt, kötődve új időszaki kiállításunk témájához, Csehov műveihez. Választható, hogy...
Készségfejlesztő
Elérhető
Egy elképzelt európai állam iskolájának csereprogramján járunk, ahol a résztvevők az ország különleges berendezkedéséből fakadóan egy nagy döntés előtt állnak; meg kell határozniuk, mennyire szeretnének a továbbiakban társadalmi aktivitással, és...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Egy ketrec. Benne egy ember. Egy másik pedig kívül. Valaki figyeli őket. Hirtelen vadászrepülőgép húz el felettük... A “Csontketrec” című színházi nevelési előadásunk az egyén szabadságát és felelősségét vizsgálja, egy metaforikus történet segítségével. Vajon felismerjük-e...
4-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Az előadást angol és magyar nyelven is játsszuk....
7-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Interaktív, zenés mesejáték 2 részben, 65 percben, 6-12 éveseknek Ki vagyok én? Kérdezte 2500 évvel ezelőtt egy Oidipusz nevű ember. Ezt kérdezi a darabunk főszereplője is, először önmagától, aztán a...
1-5. évfolyam
Beavató
A történet egy osztály néhány napját mutatja be. Az iskolai – offline – tér mellett az online térben is zajlanak események, melyek erősen befolyásolják az osztály életét. Közös improvizáció és...
7-8. évfolyam
Prevenciós célú
Elérhető
Egy elképzelt jövőben játszódik történetünk, ahol anya és lánya keresik a boldogulás lehetőségeit. A virtuális tér, annak csábító lehetőségei versenyeznek a való élet kietlennek tűnő ingerszegénységével. Odaadjuk-e tudatunkat a...
6-9. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A Dante Alighieri Isteni színjáték című elbeszélő költeményének első részéből készült monodrámát kilencedik osztálytól ajánljuk. A tantervben is szereplő mű Pokol epizódját mutatja be az előadás, a kísérő foglalkozás pedig...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Havonta egyszer az esti előadás után tedd szóvá, mitől felkavaró a színház. Témák, amik lelépnek a színpadról....
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A játékosokat Budapesten, egy kiválasztott parkban egy játékvezető fogadja, aki színész, egyben drámapedagógus vezetői feladatokat lát el. A gyerekekkel együtt nyomokat követnek a városban, a Margit-hídon gyalogosan, a Hollán Ernő utcánál trolin, majd a...
Ismeretátadó
Jártál már a Bábszínházban? Na és jártál már a Bábszínházban éjszaka…? Ezennel sok szeretettel meghívunk Ben, a Gengszter nagyi előadás főszereplőjének születésnapjára! A fogkefédet és a pizsamádat semmiképp ne hagyd otthon,...
4-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Mi az, ami elválasztja a generációs szakadék két szélén állókat? Mi az, ami közös bennük? Mi az, ami összetartja őket vagy amiben kiegészíthetik egymást? Hogyan telik az idő? Kinek mit...
11-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A tantermi előadás a 14-16 éves diákok generációjának viselkedési szokásait vizsgálja, a csoporton belüli kirekesztés témáját feldolgozva. A két szereplő az egymás közti szociális, társadalmi, személyiségbeli különbségekből adódó kirekesztésről és...
8-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A hétéves Emma más, mint az osztálytársai: az emberekkel nehezen kommunikál, ám a tengeri állatokat megérti. Úgy képzeli, hogy a világ egy nagy akvárium, ő pedig egy pici tengeri uborka az...
1-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
2017. november 7-én 16 és 17 óra között az ENGEDJ BE romantikus vámpírthrillerhez kapcsolódó NÉZŐKÉPZŐ-oktatási program bemutatkozó eseménye, amelyen részt vesznek a partnereink közül néhányan és a TRIP alapítója, Magács...
8. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az ESziK vagy isszák? színházi nevelési program a kolozsvári színház bármelyik előadásához tematikus, önsimereti felkésztő és feldolgozó csoportfoglalkozást kínál és biztosít. ...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Egy különösen szép darab a gyászról. Egy lányról, akit az iskolában kicsit furcsának tartanak, és egy fiúról, akinek meghalt az ikertestvére. Egy darab a halálról, de leginkább mégis az életről. Arról,...
4-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Kevesen gondolnák, hogy a magyarországi hajléktalan-irodalom egy aranybánya, mely tele van rendkívül izgalmas és meglepő művekkel. Előadásunk az Első Kézből a Hajléktalanságról program előadóival játszott szituációs- és vitajátékokból és a...
8. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Fórumszínházi előadásunk, a Szegedi Nemzeti Színház és a Motiváció Műhely közös színházi nevelési programja. Az előadás fókuszában az elnyomás áll, központi kérdésként pedig arról gondolkodunk és játsszunk a diákokkal, hogy...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Fehérlófia egy klasszikus magyar népmese, melyben olyan fontos fogalmakkal találkozhatnak a gyerekek, mint a kiválasztottság érzése, a mindenáron győzni akarás, a cserbenhagyás, a magány, az önmagammal való megküzdés, a...
1-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Történetünk egy teljesen átlagos családról szól. Nagyika, Apa, Fiú és Csaja. Nagyika kissé demens. Apa kissé tehetetlen. Fiú kissé elvágyódik. Csaja kissé lelép. Semmi extra, vagy de?...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A FLESS színházi játékokból és beszélgetésekből felépülő képzelettorna a színház próbatermében, az előadást megelőző héten. A FLESS foglalkozáson részt vevő osztályok itt olyan élményanyaggal találkoznak, amelyet majd az előadás működtet...
Beavató
Horrortörténet-író játékunkban Mary Shelley nyomdokaiba lépünk, és mindent megtudhatunk arról, hogyan íródott a Frankenstein története. (ráhangoló foglalkozás, 50 perc, max. 20 fő)...
10. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Elérhető
Mi vagy ki az oka, hogy egész életünket a folyamatos kísértés lengi át, és az állandó, kényszeres vágyakozás valami pótlék iránt? Az előadással szeretnénk vádaskodástól mentesen képet mutatni a jelenkori...
9-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az előadás érzékenyen, rengeteg humorral szól nagymama és unokája különös barátságáról, és arról, hogy bár 11 és 78 évesnek lenni sem könnyű, sosem késő elkezdeni játszani. Az előadást követő játékban arra...
4-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Utaztatható
Elérhető
Nóri nagybátyjához, Bandihoz érkezik üdülni 10 napra. A lány érettségi előtt áll, és hálás érte, hogy kiszabadulhat egy időre a fővárosi lakásból, ahol édesanyjával kettesben él. Nóri édesanyja aggódik a...
7. évfolyam-Felnőtt
Prevenciós célú
Elérhető
Az előadásban egy város széli általános iskola negyedikes osztályának történetét követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás, viccelődés, rossz elszólás,...
3-4. évfolyam
Prevenciós célú
SZEPTEMBER 21. SZERDA 17.00-18.30 GYEREKPROBLÉMÁK RÉCZEI TAMÁS – a Kecskeméti Katona József Színház művészeti- és drámapedagógiai programjának vezetője – előadássorozata pedagógusoknak, szülőknek, érdeklődőknek Mitől érzékelünk egy gyereket problémásnak? Mennyiben látjuk meg ezekben a tanult...
Felnőtt
Prevenciós célú
Elérhető
Az elsősorban 9-10. osztályos középiskolásoknak szóló tantermi részvételi színházi előadás egy osztály életébe enged betekintést. Tipikus táborozásnak indult. Igaz néhányan nem örültek annak, hogy a Tanár úr viszi az osztályt, de...
9-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Grimm-testvérek meséje nyomán Végh Ildikó által bábszínpadra írt "Hamupipő" című, 4 éven felülieknek szóló bábelőadás során számos kérdés felvetődik az előadást megtekintő gyerekekben. A legtöbb kérdés a családot...
Óvoda-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Adva van egy kamasz srác, akit baleset ér, és kómás állapotba kerül. Egy különös, másik világba vetődik, amit az ott élők Hangállamnak neveznek. Különböző stációkon át vezet az útja ebben...
9-13. évfolyam
Beavató
Versengő hősök, egy isteni cél – de mi tesz egy hőst igazi hőssé? Egy fergeteges ógörög számháborúban bárki hérosszá válthat. (feldolgozó foglalkozás, 45 perc, max. 50 fő)...
5-8. évfolyam
Készségfejlesztő
Egy mindennapos bunyóhoz ketten kellenek, elkövető és áldozat, ezek ketten pedig leginkább egy cella mélyén ismerhetik ki egymást, hála a rendőrség szolgálatkész közreműködésének. Ez ilyen egyszerű. Persze ha az elkövető...
8-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Mi a színház szerepe a társadalmi és közéleti elvárások feszültségében, és mi történik eközben az emberrel, ha színész? Milyen szerepeket oszt ki ugyanez az elvárásrendszer azokra, akik nem színészek?...
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Együtt utazunk a Holdbeli csónakos birodalmába – milyennek képzeljük el a holdbeli tájat? És az árnyak világát? (feldolgozó foglalkozás, 40 perc)...
2-4. évfolyam
Ismeretátadó
A rejtélyes idegen, aki a múltból érkezett, a ti segítségetekre vár. Akartok vele vándorolni az időben? A jelen összefonódik a múlttal, és versenyt futtok az idővel... Győzzétek le közösen az...
Ismeretátadó
Elérhető
A gólyabálon történt valami egy tanár és a tanítványa között. Hogy pontosan mi? Arról többen többfélét állítanak. A suliban egymásnak ellentmondó pletykák terjednek. Vajon mi az igazság? Mi alapján jelenthetjük...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Több is veszett Mohácsnál! – szól a mondás, de mit is jelent ez? Mire vonatkozott? Mennyi pontosan az a „több”? Van -e jogunk ítélkezni II. Lajos felett? Mit írhatunk az...
7. évfolyam-Felnőtt
Beavató
EGY OLYAN SZÍNHÁZI FORMÁT HOZUNK LÉTRE, AHOL A SZÍNÉSZ A KÖRNYEZETET, MINTEGY SZÍNHÁZI DÍSZLETKÉNT HASZNÁLJA. A KÉPZŐMŰVÉSZETI KÖZEG PETŐFI ÉLETÉT MUTATJA BE, AMIHEZ A FELDOLGOZÓ SZÍNHÁZI FOGLALKOZÁSUNKHOZ EGY KÉPZŐMŰVÉSZT KÉRTÜNK...
6-12. évfolyam
Ismeretátadó
Elérhető
Működő demokrácia egy pici szigetországban. Egy misztikus katasztrófa, mely leválasztja a külvilágot (mindenféle értelemben). A hétköznapok zűrzavara. Igazságkeresés. Pragmatizmus és a kríziskezelés erkölcse. A társadalmi hasznosság témaköre. A hiteles tájékoztatásba...
9-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Szaladin lefejeztet minden lovagot. Kivéve egyet. Egynek megkegyelmez. Majd ez a fiatal templomos lovag kimenekít egy égő zsidó házból egy lányt. A lány beleszeret megmentőjébe. De hogyan is kerülhetnének közelebb...
5-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Történetünk a III. keresztes hadjárat idején játszódik Jeruzsálemben. A város muszlim fennhatóság alatt áll, azonban a keresztes lovagok áttörnek a várfalon. A keresztesek fogságba esnek. Szaladin szultán lefejeztet minden...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A Jeruzsálem szó jelentése: a béke városa. Azonban Jeruzsálemet aligha jellemzi a béke. Századokon keresztül harcoltak zsidók, keresztények, muszlimok a szent városért. És a harc ma is tart. Történetünk 1192-ben, a...
5. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Tasnádi István darabjában két eltérő gondolkodásmód, értékrend ütközik egy nagy családon belül, mi pedig ráismerhetünk a közbeszéd toposzaira, kliséire. Fő témánk a hatalmi szerkezetek újratermelődése. A felkészítő foglalkozáson a darab...
11-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A gyilkosság megtörtént, a tettes Bánk bán. Egy bírósági tárgyalás keretei között vizsgáljuk a miértek és hogyanok bonyolult összefüggéseit. A szembesítéskor a szereplők eljátsszák a történteket, hogy felfedjék mi vezetett...
9-13. évfolyam
Beavató
Mi a helyes döntés, ha a szolidaritás erkölcsi parancsa ellentétbe kerül a túlélés parancsával? Elítélhető-e az, akinek saját és szűk közösségének boldogulása előbbre való, mint a bajba jutottért való...
13. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Trafó Galéria és a Gondolat Generátor közös foglalkozása, ahol a résztvevők cselekvő részeseivé válnak egy kiállításnak: bepillantást nyernek egy-egy alkotás mögött létező jelenségbe, történetet építhetnek és annak szereplőivé válhatnak,...
9. évfolyam-Felnőtt
Beavató
Elérhető
Gitta néni küldetése, hogy a hátrányos helyzetű közösségében a lehető legtöbb támogatást megadja az osztályainak a kitörésre. Most különleges vendéget hív az osztályához, Sebit, korábbi tanítványát, aki később sikeres ketrecharcos...
7-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A14 és A15 egy online videójáték chat-szobájában ismerkednek meg. Mindenben őszinték egymással, egyetlen dolgot, a legfontosabbat kivéve. De létezhet-e kiteljesedés vélt vagy valós gyengeségeink felvállalása nélkül? Kerülőutak és párhuzamosan futó...
5-9. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az alkotók szándéka, hogy a projekttel érzékenyítsék a fiatalokat az állami gondozásban felnevelkedett emberek nehézségeivel és életével kapcsolatban, a hasonló hátterű fiataloknak motivációt nyújtsanak céljaik eléréséhez, valamint elősegítsék a társadalmi...
9-13. évfolyam
Prevenciós célú
Meddig merünk elmenni 15 másodperc hírnévért? Mikor mondjuk azt, hogy elég? Ha nem figyelnek rám, akkor egy senki vagyok? Szívjak fel egy adag mosogatószert az orromba? Akkor majd érdekel bárkit,...
7. évfolyam-Felnőtt
Beavató
Elérhető
Részvételi előadásunk a családon belüli bántalmazásról szól. Két fiatal lány történetén keresztül próbáljuk mélyebben megérteni, mi történik, ha a fizikai erőszak, a manipulálás, a folyamatos kritizálás, az agresszív, megalázó, lealacsonyító...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Részvételi színházi előadásunk közös gondolkodásra és közös alkotásra hívja a 17-18 éveseket. Egy erdei kunyhóban élő nő és egy szociális munkás történetén keresztül olyan kérdésekre kereshetik saját válaszaikat, mint hogy...
11-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Amikor elérkezik az első este a három kisrigó új otthonában, az álmok és a valóság határán arról suttogunk, hogy vajon mit is jelent az: hazatérni. (feldolgozó foglalkozás, 45 perc, max. 30...
1-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A K.V. Társulat előadása öt-kilenc éveseknek a környezettudatos magatartás fontosságáról....
1-4. évfolyam
Prevenciós célú
Az iskola kényszer. Mindig is az volt, és mindörökre az is marad, és tanár és diák egyaránt éppen ennek a kényszernek köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Mindig reméltem, hogy valaki belátja...
8-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Három gimnazista barát történetén keresztül a továbbtanulás témáját körüljárva kínál közös gondolkodást a résztvevő diákok számára, hogy a szereplők sorsán keresztül önmagukról, jövőképükről, saját félelmeikről, kétségeikről beszélhessenek, gondolkodjanak, vitázhassanak....
8-11. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A történet két fiatal barátságát mutatja be, és azt, ahogy önmaguk és a barátságuk határainak feszegetéséből hogyan lesz tragédia....
4-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Középiskolai és felsőoktatásban tanuló diákok részére kialakított beavató programunk célja a kortárs művészetek, kiemelten a kortárs táncszínház megismertetése a tízes és húszas éveikben járó korosztállyal interaktív és szórakoztató formában. A...
9-13. évfolyam
Beavató
Elérhető
Honnan tudjuk, mit érzünk? Hogyan tudjuk kifejezni az érzéseinket? Miért és hogyan változik ez, amikor idősebbek leszünk? Ezekről a kérdésekről játszunk és gondolkodunk együtt 2-3. osztályos gyerekekkel....
2-3. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Fővárostól távoli településen szegénységben élő fiatalokból a tornatanár egy focicsapatot verbuvál a megyei kupadöntő megnyerésének szándékával. Hogy biztos legyen a győzelem, a formálódó csapatba külsősöket is hív: értelmi sérült, sikeres...
7. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A görög regék és mondák világa. Olümposzi istenek, kalandok sora, hősök tettei. A Labirintus és az oda bezárt Minotaurosz története… Athénban vagyunk, a mitológiák korában, Medón mester és tanítványai szobrászműhelyében. De...
5-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
„A kísérlet a megismerés egyik módszere, amellyel egy jelenséget tervszerűen és módszeresen létrehozunk mesterséges körülmények között megfigyelés céljából. A kísérlet során a kísérletet végző tesz valamit, majd megfigyeli a tett...
10. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Az egykéthá programot leginkább általános- és középiskolás osztályok, csoportok számára kínáljuk. A program keretében a kiválasztott előadás megtekintése előtt egy 60-90 perces előkészítő foglalkozást, utána pedig egy 45-60 perces feldolgozó...
Beavató
Az előadássorozatot a csecsemők első két évének főbb fejlődési stációi inspirálták, mint látás, hangképzés és mozgásfejlődés. Ezeket a mérföldköveket vettük alapul, amelyek köré három előadás épül; a Hangora, a...
Óvoda
Készségfejlesztő
Elérhető
Történetünk középpontjában az északi mitológia legellentmondásosabb alakja, Loki áll. Loki szülei óriások voltak, viszont már a teremtés idején Odin, az ász főisten vérszerződött testvére lett. Pont annyi csodálatosan hősies történet...
3-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Az elsősorban 15-16 éves középiskolásoknak szóló színházi nevelési előadás pillanatfelvételeket mutat két család életéből. Egy kamasz lány és egy kamasz fiú szemszögéből foglalkozunk azzal, hogy milyen nehézségeket okozhatnak a generációs...
9-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A mesebeli molnár és felesége reggeltől estig dolgoztak, de egyetlen fiúgyermekük olyan álmodozó lett, hogy apja mesterségének tanulása helyett egész nap a madarakat bámulta - és meg is értette, amit...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Thomas Mann írására a legtöbben úgy emlékszünk, hogy az kizárólag egyetlen démonikus alakra, Cipollára, a bűvészre koncentrál. Pedig a mű egyik nagy erénye, hogy egy egész városka lakosságának idegrendszerét rajzolja...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A MARS KOLÓNIA CÍMŰ ELŐADÁSUNK, AZ ELSZAKADÁSTÓL VALÓ FÉLELMEKET CÉLOZZA MEG. A történet elrugaszkodik a valós életünktől, hiszen a fókuszpontban a Földről való távozás van. Kíváncsiak vagyunk a fiatalok véleményére, reakcióira, ki...
7-11. évfolyam
Beavató
Utaztatható
Elérhető
Komplex színházi nevelési előadásunkban egy alkotócsoport és mesterük rebbenékeny viszonyán keresztül vizsgáljuk a résztvevőkkel közösen az énhatárok fogalmát és mibenlétét. Milyen áldozatokat vagyunk hajlandóak meghozni a fejlődésünk érdekében? Miért választunk...
9-10. évfolyam
Prevenciós célú
Drámaóránk az önálló döntésről szól. Soma és Réka történetén keresztül vizsgáljuk fokozatait, következményeit. Két tanítátási óra hosszú, színházlátogatás nélkül is igényelhető játék. A foglalkozás első felében két csoportban építjük fel...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A MÉR – avagy Magvető És Radnóti – egy olyan közösségi és alkotói tér, ahol találkozik a kortárs szépirodalom és a színházpedagógia, az írott szöveg és a fiatalok őszinte gondolatai. ...
9. évfolyam-Felnőtt
Készségfejlesztő
A Széttépve című előadáshoz kínálunk olyan felkészítő és feldolgozó színházpedagógiai foglalkozást, amely a fiatalok nyelvén járja körbe a függőség témáját. Mivel ez a téma igen fontos a középiskolások életében és...
Prevenciós célú
Az öreg Pöszögő király már csak nevében viseli beszédhibájának emlékét, és csak egy bánata van: attól fél, hogy kissé hebehurgya, félénk kisfia nem fogja megtalálni élete párját. De egy nap...
Óvoda-1. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A MESÉLŐ egy olyan est, ahol maguk a résztvevők oszthatják meg egymással személyes történeteiket egy megadott téma mentén, inspiráló színházi játékok segítségével, Trafós alkotókkal közösen. Nem baj, ha fogalmad sincs,...
1. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy iskola. Egy évfolyam. Szeptember. Tanévkezdés, ami sosem egyszerű. A nyár során új kalandok hősei leszünk, továbbírjuk személyes történetünk – így van ez...
3-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Az előadás pantomim és basszusgitár játékból áll. Az agresszió, abúzus, erőszak témája köré épített előadást közös beszélgetés követ, meghívott szakember moderálásával....
7-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Izgalmas városi túrára hívunk, ahol Görbe Márk művészettörténész lesz a vezetőd. A séta során megismerheted a Műegyetem épületének és környezetének történetét. A Rakpart3 pedig gondoskodik a közösségi élményről, mert jó...
9. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Háy János darabjához a beilleszkedés kihívásai köré épülnek foglalkozásaink. Milyen sorsmintázatok rajzolódnak ki az otthonra és elfogadásra vágyó ember életéből?...
11-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
komplex színházi nevelési előadás 14 éven felülieknek a 30 éves Kerekasztal és a 25 éves Káva koprodukciója...
11. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az előadás a 30 éves Kerekasztal és a 25 éves Káva koprodukciója. A Vida József Színház demokratikusan működik évtizedek óta. Tagjai elkötelezett, szakmailag elismert művészek. Történetünk a nagy krízis napján kezdődik,...
11-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Trafó megadott előadásait követő félórás, kötetlen beszélgetés, melyen a felmerülő kérdéseket nem az alkotóknak, hanem a közönség más tagjainak tehetitek fel. Gyűjtsétek be, cseréljétek ki, gondoljátok végig, értékeljétek újra...
8. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Szophoklész Oidipusz királyban az önmagával szembenéző embert jelenítette meg. A középiskolás és fiatal felnőtt korosztály alapvető kérdései pedig éppen ehhez a témakörhöz kapcsolódnak: “Mi határoz meg engem?” , “Mi különít...
10. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Az előadás a jó és a rossz kérdéseivel foglalkozik, s teszi ezt mesebeli figurák megjelenítésével. Az előadások erősen interaktívak, a gyermekek több helyen is kapcsolódhatnak a produkciókhoz, kreatív, alkotó módon....
3-6. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Családunkat átok sújtja, démoni lények fenyegetnek. Csak együtt szabadulhatunk meg a veszélytől! Az átok megtörésének napján a múltbeli tárgyak láthatóvá válnak, és a jelek elvezetnek őseink titkos rítusához. Különleges, sejtelmes hangulat...
3-7. évfolyam
Készségfejlesztő
A zölden tündöklő Smaragdvárosban él és uralkodik Óz, a nagy varázsló. Fényes palotájában kincsek garmadáját gyűjtötte bátorságból, észből és emberi érzésekből. Varázshatalma akkora, hogy Dorottya tőle kér tanácsot, hogyan juthatna...
2-4. évfolyam
Készségfejlesztő
A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok eszköztárukat olyan módszerekkel bővítsék, amely segít a mindennapi dilemmákat tágabb intézményi és társadalmi kontextusban vizsgálni, és tudják esetenként akciómódszerekkel megoldani azokat. ...
Készségfejlesztő
Az álmok világába mindenki szeretne eljutni, de van egy bökkenő. Az elalvás! Pankának ez egy kicsit nehezen megy. A gyerekekkel közösen segítünk Pankának eljutni az álmok világába és egy kalandos...
Óvoda
Prevenciós célú
Jancsi, a szegény pásztorfiú, szeretne boldog lenni szerelmével, Iluskával. Kényszerű vándorlása után, számtalan próbatételen túljutva érkezik meg Tündérországba ahol megtalálja szerelmét és az örök boldogságot. Milyen lehet Tündérország? Lehet-e örökké...
4-8. évfolyam
Beavató
Év elején új diák érkezik a Szent Kamilla Gimnáziumba. Eleinte nem sok vizet zavar, szinte észrevétlenül próbál az új iskola és az ismeretlen közösség kihívásainak megfelelni. Nem sokáig tud azonban...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A műhelymunka a színházművészet és a pantomim adta komplex eszköztár eredményes felhasználását mutatja be. Adott élethelyzeteken keresztül önismereti- , közösségépítő- és különböző készségfejlesztő foglalkozásokra kerül sor. A programcsomagok: egy napos...
13. évfolyam-Felnőtt
Beavató
A ProTest színházi társasjáték története egy diktatórikus országban játszódik, amelyben egy erőszakmentes mozgalom szembeszáll a kormány egyik igazságtalanul meghozott törvénykezésével: a kötelező sorkatonai szolgálattal. A nézők ennek a mozgalomnak válnak...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Azokban a közösségekben, ahol elkezdtük a Pufi programot, ezzel az előadással folytatjuk a közös munkát. Ráhangoló foglalkozás, testkoordinációs feladatok, az aktuális téma felvezetése után jön a pantomim előadás. A...
Készségfejlesztő
A tábor I. osztálytól egyetemista korosztályig fogadja be a színművészet, az előadóművészet és a közös játék iránt érdeklődő gyerekeket, fiatalokat. A nyári szünet utolsó előtti hetén tartjuk a tábort Balánbányán,...
1. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Az előadás tartalmaz pantomimjátékot, bábszínházi elemeket, zenét, melyek segítségével egy különleges manó-mese bontakozik ki. A műhelymunka a korosztálynak megfelelő tematikára épül, alkalmazkodik az évkör jellegzetességeihez és előzetes egyeztetés alapján az...
Beavató
Utaztatható
Elérhető
A rendőrségre érkezel, nyílt nap alkalmával. Rendőrségi asszisztens fogad, aki megmutatja a nyomozás során alkalmazott eszközöket. Nincs itt a főnyomozó, de távollétében is betekintést nyerhetsz egy most folyó...
13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Mindegyik előadásunkhoz kapcsolódik színházpedagógiai kísérő tevékenység. Ez darabtól függően tematikus beszélgetést vagy játékos foglalkozást takar, amelyekre az előadást megelőzően vagy azt követően kerül sor. A foglalkozást szívesen házhoz visszük intézményükbe...
Beavató
Online drámaóráink nem kapcsolódnak színházlátogatáshoz, lehetőség szerint legfeljebb 16 fő számára kínálunk egy alkalmat, így egy-egy teljes osztály esetében két alkalmat igényel. A programok egyéni, online bekapcsolódásra épülnek, tantermi körülmények...
9. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Egy régi fotó bukkan elő. Dédi titka. Miért rejtette el a nyomokat? Mitől vált híressé annak idején? Az unokája, akivel online chatelhettek, nem sokkal idősebb nálatok: éppen 10-13 éves gyerekek...
5-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Minden hónapban van egy este, amikor az alkótók nem tudják megúszni, hogy megkérdezd tőlük mindazt, ami kavarog benned. Melegíts be velünk néhány játékkal a találkozásra előtt, aztán ülj le szemtől...
9. évfolyam-Felnőtt
Beavató
Elérhető
A 16 éves Teó félénk, zárkózott kamasz, aki az online világban érzi igazán otthon magát; a névtelenség előnyeit kihasználva videójátékozik, lányokkal csetel vagy éppen sorozatot néz. Ebbe a biztonságos közegbe...
7-11. évfolyam
Prevenciós célú
A Róna című előadás középpontjában Petőfi Sándor a “Búcsú a színészettől” és az “Itt állok a Róna középen” c. versei vannak. Petőfi Sándor vándorszínész éveinek végét választottuk a darab kiindulópontjának....
7. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Sam neve lengyelül azt jelenti: egyedül. A kortárs lengyel ifjúsági dráma egy kamaszfiú útkeresését követi végig, akinek a szülei válófélben vannak. A groteszk családtörténet olyan torokszorító témákra kérdez rá, mint...
6-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy ember, úgy hívták, hogy Sanyika. Hát ennek az embernek az volt az érdekessége, hogy Sanyikának hívták egész életében. Nem változott neki a...
Óvoda-4. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A Sári, Samu és a Titkok című foglalkozás az általános iskola alsó tagozatos korosztályának szól, az álmaink fontosságáról, Andrus Kivirähk észt író történetén keresztül. Birka úr elhanyagolta gyermekkori álmát, a...
Elérhető
Sárkánytalány Sárkány? Talán. A sárkánykutató elutazott irodáját egyik munkatársára bízta. Csakhogy az különös jelekre bukkant. 8-10 éves gyerekek segíthetnek megfejteni amit idáig még csak nem is sejtettek a sárkányokról....
2-4. évfolyam
Ismeretátadó
Elérhető
A Scherbenpark, egy lakótelep, melyet kizárólag orosz bevándorlók lakják. Itt él Sascha két testvérével és nagynénjével, Máriával. Sascha okos, ambiciózus és van egy álma: meg akarja ölni a mostohaapját, Vadimot,...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Három fiatal életét követhetjük és alakíthatjuk egy misztikus alkutól az adósság behajtásáig. Az identitásról gondolkodunk....
6-8. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
„Semminek sincs értelme. Ezt régóta tudom. Ezért semmit sem érdemes csinálni. Erre most jöttem rá. Iskolába járunk, tanulunk, álmodozunk, hogy hasznos felnőttek legyünk. De felnőttnek lenni semmi mást nem jelent,...
8. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A világhírű cukrász elutazott Madridba egy főzőversenyre, de a különleges receptet, amit magával akart vinni, nem találta. Segédje, Kotyvasz a kisegér nyomozókat bíz meg, ugyanis a receptet valaki el akarja...
4-7. évfolyam
Készségfejlesztő
Shakespeare műve közönséget talán leginkább foglalkoztató témákat dolgozza fel, a szerelmet, a barátságot, a bosszút. Interaktív színházi előadás, mely sajátossága abban rejlik, hogy a Moderátor az előadást egyes pontokon megállítja...
5-13. évfolyam
Beavató
Utaztatható
Elérhető
Milyen nehézségei, veszélyei vannak a szabadságnak, és miért ragaszkodunk hozzá mégis? Ezekre a kérdésekre keresünk válaszokat a gyerekek aktív részvételével Lois Lowry: Az emlékek őre című népszerű ifjúsági regényének felhasználásával...
8-9. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Stop a véletlenek játéka, a kizökkent időé. A Stop az első látásra gyötrelem. Egy kis találkozás története, ahol kifordul sarkából a világ. De legalábbis megváltozik két fiatal élete. Sorsuk...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Volt már olyan, hogy anyával vagy apával sétáltatok, és amikor elmentetek a sövénysor mellett, az ujjatokkal éppen csak megérintettétek a bokrok hegyét, és megnyílt a titkos átjáró, amely a Varázsvilágba...
2-3. évfolyam
Készségfejlesztő
Elérhető
Részvételi előadásunk egy nem is olyan távoli jövőben játszódó történet segítségével felhívja a figyelmet az egyéni- és közösségi felelősségvállalásra a klímaváltozás, a hatalmi játszmák és a családi kapcsolatok témáját körüljárva. ...
7-10. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
TÁRLATVEZETÉS ÉS NYOMOZÁS ERZSÉBETVÁROSBAN. A PROGRAM SORÁN A RÉSZTVEVŐK EGY IDŐUTAZÁSBAN VESZNEK RÉSZT. A MÚLTBA KERÜLVE TALÁLKOZNAK EGY KARAKTERREL, AKI AZ 1940-ES ÉVEKBEN A TÚLÉLÉSÉRT KÜZD, PRÓBÁL MEGMENEKÜLNI A résztvevők bepillanthatnak...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Színházi játékunkban a doktor néni érkezik az oviba (vagy az első osztályba), hogy megvizsgálja a gyerekeket. Sanyi bácsinak  - ő a doktor néni sofőrje - azonban rettenetes gyanúja támad: talán...
Óvoda-1. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Hermia szerelmes Lysanderbe, Lysander kívánja Hermiát, Demetrius akarja Hermiát, Heléna szenved Demetrius miatt. Pukk összepipacsozza Lysandert és Demetriust, ezek ketten most már Helénát akarják. Heléna továbbra is szenved. Hermia féltékeny....
10-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Egy előadás, ahol a nézők felderítőkké válnak, titkos megfigyelőkké, majd beavatottakká, és talán ahogy felfejtik a történetet, róluk is kiderül, hogy szereplők is egyben, egy interaktív színházi játék részesei. Hogyan lehet...
Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A fiú sorsát két drámapedagógus idézi fel néhány egyszerű tárgy felhasználásával. Az előadás során lehetőségünk van az összes rossz beidegződést, sztereotípiát átbeszélni és újra értelmezni. A foglalkozás fontos célja, hogy a gyermekekben...
7-10. évfolyam
Beavató
A színésznő egykori villaépületét és kertjét vesszük birtokba, hogy a színházi világ megannyi kulisszatitkával ismerkedjenek a gyerekek. A múzeum dráma- és színházpedagógusaiból, valamint színháztörténészeiből álló csapat szeretettel várja az érdeklődőket!...
1-4. évfolyam
Készségfejlesztő
Megnézzük, mit rejt a takarás. Az a sötét és varázslatos hely, ahová csak a színészeknek és a műszaknak van bejárása, most előttünk is megnyílik. Ha elég szerencsések vagyunk, láthatunk díszlet...
9. évfolyam-Felnőtt
Ismeretátadó
Elérhető
A Szociopoly egy interaktív színházi társasjáték, a Mentőcsónak Egység és a „GYERE” Gyerekesély Egyesület közös produkciója. A darab a mai magyarországi kistelepüléseken élő szegény családok életéről szól. A családok jövedelemre...
11-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Uzsora, mélyszegénység, segély, feketemunka, bolti "hitel" ... Játsszunk, helyezkedj el, és kezdjünk bele. A napok csak úgy peregnek, a hónap 31 napos. Boltos Béla, a polgármester, a postás, a tanítónő,...
11. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elsődleges célunk a diákokkal együtt játszani és gondolkodni arról, hogy a tudás miként függ össze az erkölccsel, az erkölcs pedig a boldogsággal. Fontosnak tartjuk, hogy párhuzamot teremtsünk a fiatalok generációs...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Thébában pestis járvány pusztít, ami csak akkor szűnik meg, ha megtalálják az előző király gyilkosát. A nyomozást a mostani király, Oidipusz vezeti. A rejtély megoldódik, de ettől számtalan, újabb kérdés...
9-13. évfolyam
Beavató
Elérhető
A főszereplő Bradley egy magatartászavarokkal küzdő kisfiú, akit a környezete egy kis szörnyetegnek gondol és úgy is bánik vele. De vajon, ha nekünk ezek a rosszalkodó kisfiúk szörnyek, akkor mi nekik...
4-6. évfolyam
Prevenciós célú
A félig árván maradt, 14 éves Benedek apja egy fontos munka miatt mostanában sok időt tölt külföldön. Ilyenkor Benedek egyedül marad otthon, bármit megtehet, senki nem szól bele az életébe,...
6-7. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Komplex táncszínházi nevelési program középiskolás osztályoknak. A Nemzeti Táncszínház, a Duna Táncműhely és a Káva Kulturális Műhely közös produkciója....
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Táncos a sötétben műfaja zenés dráma, de nevezhetnénk gyár-musicalnek vagy nyomor-álomnak is. Az SZFE fizikai színházi szakos hallgatóinak rendezésében, koreográfiájában, dalszövegeiben egy naiv álmodozó és az őt körülvevő csikorgó,...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Táncrahangoló a Trafó szabadon választott kortárs táncelőadásaihoz kapcsolódó saját élményű beavató-bemozgató foglalkozás, ahol a résztvevők friss szemmel nézhetnek saját testükre, és mozdulatokon keresztül, fokozatosan tapasztalhatják meg, hogy az amit...
Készségfejlesztő
A programmal célunk, hogy az iskolába vigyük a színházat, és az osztálytermekben is megszólaljanak a Radnóti Színház Gina című előadásának egyes részei, melyekhez a diákok interaktív módon kapcsolódhatnak. ...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A Teleki téri nyomozók egy élő helytörténeti nyomozójáték, ahol a résztvevők maguk is szereplőkké válnak a történet során. A Gláser Jakab Emlékalapítvány és a Detectivity csapata által közösen fejlesztett játékban...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A gyermekek egy kismanónak segítenek, aki a telekire tévedő gyerekek számára elrejtett a múltban egy titkos kincset, amit lépésről-lépésre kell felderíteni, drámajátékokon, kutatáson, keresgélésen keresztül. Ebben egy mese is segít nekünk, melynek során megismerkedünk zsidó szimbólumokkal...
Ismeretátadó
Eldöntött tény, hogy Tamás a szülei építőipari vállalkozását viszi tovább. Jövőre leérettségizik, és műszaki vonalon folytatja tanulmányait. Legalábbis így tervezte eddig. Egy búvártanfolyam élménye hirtelen összezavarja az elképzelt jövőt, és Tamásnak...
9-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A 14 éves Balázsnak két szenvedélye van: a zene és a galambászat. Anya hegedűművész. Apa zenetanár. Nem kérdés, hogy Balázsból is zenész lesz. De a tehetséget ápolni kell, az álmainkért...
7. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Történetünk az ókori Thébában játszódik, valamikor a mitológiai időkben, és a Szophoklész drámáiból jól ismert helyzeteket dolgozza fel....
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Egy lakótelepen tengődő srác, Peti elhatározza, hogy külföldön próbál szerencsét, megmutatja a többieknek, hogy neki sikerülni fog, kezd valamit az életével. De hamar kiderül, hogy nem ilyen egyszerű az egész:...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Nyomozós játékra hívjuk a 5-8 éves gyerekeket! Egy gyerekszobában közösen fejtjük meg egy család titkát, és a kalandok végén elnyerjük méltó jutalmunkat.A játék izgalmas, de nem ijesztő....
Óvoda-2. évfolyam
Készségfejlesztő
Utófoglalkozás: A Remény lakótelep karakterein keresztül az egyéni sorsok egymást keresztező útjairól és az együttélés szabályairól gondolkodunk. Mi a viszonyunk a bibliai Tízparancsolathoz? Van-e saját tízparancsolatunk? Miben áll a szabadságunk...
9-13. évfolyam
Beavató
A foglalkozáson az utópia és a disztópia közti különbséget vizsgáljuk a darab mentén, majd megpróbálunk létrehozni egy saját értékeken alapuló társadalmat....
9-13. évfolyam
Beavató
Elő- és utófoglalkozás: Milyen történetek találnak meg minket a kétségekkel teli világunkban? Ezek milyen módon hatnak ránk? Támogatnak bennünket vagy épp elbizonytalanítanak? Vajon felismerjük-e, amikor a fikció válik valósággá számunkra?...
9-13. évfolyam
Beavató
Elő-és utófoglalkozás: Két ellentétes akarat egymásnak feszül: az alapvető emberség normái és az aktuális hatalom törvénye. Hogyan kell cselekednünk? Mi a helyes út? És hol van az igazság? Egyáltalán van-e...
9-13. évfolyam
Beavató
Utófoglalkozás: Hogyan kapcsolódnak az előadás karakterei a főszereplő Nawalhoz? Mi közük van az ő hallgatásához? Szólaltassuk meg Nawal csendjét! Képzeljük el az ikrek életét 5 év múlva! Hogyan próbálnak...
9-13. évfolyam
Beavató
NEM HAGYOTT SOK MARHÁT, FÖLDET ÉS KINCSEKET, NEM AZ ÖRÖKSÉGEN CIVÓDÓ GYERMEKET: DE KIVEL NEM ÉR FÖL EGÉSZ VILÁG ÖKRE: DICSŐ HÍRE-NEVE FENNMARADT ÖRÖKRE. Arany János elbeszélő költeményének e záró sorai indították el az...
Beavató
Forte Társulat, Ódry Színpad: Toldi Az innovatív előadás során a mozgás, a zene, a tánc és a szöveg is a darab szerves részévé válik, miközben az eredeti szöveg az első szótól...
6-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Előadásunkat a Szegedi Szakképzési Centrummal együttműködve hoztuk létre, melynek egyik különlegessége, hogy az online térben is megvalósítható. Alkotásunk a tanárok és diákok közötti problémákra, a generációk közötti távolságok megértésére és...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Törless a nyári szünet után visszatér a fiúintézetbe, ahol tanulóéveit tölti. A fiú szenved a magánytól, és rengeteg kérdés gomolyog benne saját magával és a világgal kapcsolatban. Két barátra tesz...
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A tanteremben megtartható tréning ugyanúgy tartalmaz ön- és társismereti játékokat, mint csapaépítő, együttműködést segítő, kommunikációs készségeket és kreativitást fejlesztő tevékenységeket is. Korcsoport és igény szerint alakítható. ...
6-13. évfolyam
Készségfejlesztő
Elérhető
Történetünk három fiatalról szól. Lilla és Blanka nyolcadikosok, ötéves koruk óta legjobb barátnők. Lilla szerelmes Salamonba. Salamon már gimnazista, és igen népszerű a lányok körében. A lányok iskolájában pénteken bulit...
7-9. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Dénes klasszikus balett hallgató, társaival együtt kisgyerekként került ebbe a szigorú és különleges világba, alig ismeri az iskola falain túli valóságot. Az utolsó előtti évben váratlanul eltűnik az iskolából Barna,...
13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
A történet egy különleges növény túlhasználása során bekövetkező változásokat, érdekellentéteket, erkölcsi döntéseket mutatja és vitatja meg a résztvevőkkel, állasfoglalásra késztetve őket, szerepben és azon kívül is. Színházi játékunkban azokat a...
9-12. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Utaztatható
Elérhető
Az előadás a Varázsecset című kínai népmese alapján készült. Egy kisfiúról szól, aki festeni szeretne, és minden tőle telhetőt megtesz, hogy megvalósuljon az álma. Ezalatt megtapasztalja az alkotás önjutalmazó erejét,...
Óvoda-2. évfolyam
Készségfejlesztő
Egy ismeretlen akadálypálya Varázsföldre vezet. Aki belép, maga is megtanulhatja a varázserejű lények képességeit! Ördögökkel vagy jéglényekkel találkoznak a gyerekek. A varázslények különleges tűztáncos mutatványba is kezdenek a Sárkányok földjén....
Készségfejlesztő
Elérhető
Tudod milyen egy igazi varázsló? Belépnél a varázsló birodalmába, ahol varázsgömbök mutatják az irányt és varázsköpenyek, varázspálcák lebegnek? Megtudnád hogyan is kell varázslóvá válni? A mi varázslónk ráadásul bajban...
Ismeretátadó
Tánc, akrobatika, színház, cirkusz – élőzenével “Ha a hős ott jár, ahol a madár se jár, akkor nem járhat máshol, mint saját magában, a saját testében, az elme és a lélek birodalmában”...
Óvoda-4. évfolyam
Készségfejlesztő
Elérhető
„Mit ér a név? Aminek neve »rózsa«, / az más néven is éppoly illatos. / Rómeó is, ha más nevet viselne, / drága maradna és tökéletes, / mint most.” –...
7. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
Elérhető
Két csetlő-botló gyerek ügyetlen próbálkozásaival szemben a résztvevő diákok összeszedhetik, hogy ők mit tudnak a körülöttük előforduló „vészhelyzetekről”. Mikor kell félnünk a kórokozóktól? Hogyan erősíthetjük meg az immunrendszerünket? Miképp kell...
2-4. évfolyam
Prevenciós célú
A Vigyázz, kész, állj! egy osztálytermi drámás foglalkozás, ami a kiégés, iskolai túlterheltség és a bullying témáját helyezi középpontba. Az előadás elsősorban líceumos korosztály számára készült. Célunk, hogy beszélgetést kezdeményezzünk...
8-13. évfolyam
Beavató
Elérhető
Zsolt és Fruzsi. Fruzsi és Zsolt. Átlagos anya, átlagos apa. Bori és Lili, a lányok. Átlagos család. Elért anyád? Mi legyen a vacsora? Hoztál pelust? Mi tart össze és meddig? Meg tudom...
12. évfolyam-Felnőtt
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető
A párkapcsolati erőszak tabutémáiról való közös gondolkodás és vitázás. A témában kialakult vélemény és a szükséges állásfoglalás mindenki számára világos. Az élet azonban nem fekete-fehér, így az erről való kommunikációnk...
11-13. évfolyam
Prevenciós célú
A VILÁG LEGZENÉSEBB MESÉJE Minden gyermek életében részt vesznek kisebb nagyobb százalékban a mesék. Minden mesének, akár klasszikus, akár modern mesesorozat, van egy fülbemászó dala, melyről azonnal azonosítani tudjuk. Gondoljunk, akár...
Óvoda-4. évfolyam
Beavató
Interaktív szabadulószínházi játék a klímaváltozás negatív hatásairól. Történetünk két egymásra hasonlító Időkriptában játszódik, amelyek az elképzelt jövőből érkeztek, egy olyan korból, amikor drasztikusan csökkent az emberiség ivóvízkészlete. Az előadásra jegyet...
9-13. évfolyam
Emberi / társadalmi kérdéseket felvető